|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har tänkt att slänga i en bas i bilen för att kunna njuta ordentligt till musiken när man vill göra avbrott från motorns härliga vrål ;) Min budget är ca 5000 +/- några hundra. Någon som kan rekomendera lite saker? Märke/bas/steg osv.. Tacksam för bra och snabba svar! God jul & gott nytt år! // Henrik | |
|
Jag kopplade in en sådanhär i bagaget: Länk Lätt att skarva in sig på en av de bakre högtalarnas sladdar och koppla in via högnivå med autostart. Sedan bytte jag ut främre högtalarna mot bättre dito - valde ett tvåvägssystem så både bashögtalaren och diskanten byttes. Kommer inte ihåg märket på främre högtalarna, men har för mig att de kostade typ 1300-1500kr. Så totalt blev det ca 5000kr och ljudet blev mycket bättre. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| okej tack för tipset! men högtalarna i bilen behöver jag inte byta + har 2st 6'9or i hatthyllan :) | |
|
Ok, men vad har du för högtalare fram? Det är främre högtalarna som står för merparten av "ljudkvalitén"! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det är ju orginala, men har ändrat så det är 6'9orna som står för det mesta ;) | |
|
Blir det verkligen bra? De flesta är överens om att merparten av ljudet skall komma framifrån... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
jag tycker det blir helt ok, men sånt kan ju testas lite framöver.. för tillfället får det duga som det är! :D God jul! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.