|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
| Tack för svaren, jag kommer avstå denna affär pga risken. Man kan jobba med flera saker på försäkringsbolag och skadereglering och inlösen är inte mitt arbetsområde. Ska bli spännande att se vad som händer med denna bil och hur annonsen ser ut på måndag då nuvarande ägare är tillbaka från semester och lägger ut den igen, nu med vetskapen kring historiken med tanke på att jag upplyst honom om den... | |
| Kan bara informera om att jag av ren nyfikenhet hade en dialog med säljaren förra omgången bilen var till salu. Då bekräftade han att han kände till historiken och att den varit totalsmälld. Så om han nu säger att han inte vet något om det så har han väldigt dåligt minne... | |
| All right, spännande! Han gjorde ett gott intryck och hade rimlig anledning gällande priset med tanke på fordonskatten och hans flytt tillbaka till Danmark. Sen som sagt så hade han absolut inget mot att jag skulle kolla chassinumret hos bmw... men där ser man :) | |
| Han mailade mig dessutom och sa att den var direktimport från tyskland med 2 ägare innan jag konfronterade honom med skadehistoriken. | |
| Känt ordspråk: "Bilder säger mer än 1000 ord".. | |
|
Det stod också i annonsen hos NETBIL då de la ut den för typ tredje gången att den varit krockad i usa så påstår ägaren något annat så ljuger han!! Är bilen dessutom lagad i Baltikum så är det med stor sannolikhet stulna delar som använts vilket inte känns så kul rent solidariskt. Med vänlig hälsning Peter |
|
|
Besiktningsprotokollet från netbil kan fortfarande googlas fram och där står ingenting om krock. Det gör det däremot i annonsen som fortfarande finns cachad på Google. [Protokoll] Länk Motor/Drivlina: Normal Lack/Kaross: Normal Interiör: Normal Övrigt: Säljes som entusiastobjekt utan garantier. Riktigt grym muskelbil, fantastisk att köra. Bilen går mycket bra och är i fint skick, USA-import. [Annons] 309kW / 420hk, Svart, automat/ti, Senast dokumenterade service: 2011-11-30, Avlyftningsbar moms: Nej Grym bil i bra skick. En bil för entusiasten! Underbart lljud i V8:an. Går som en racerbil. Söker man på bilens chassinummer på Google kan man se att bilen varit inblandad i en krock i USA, finns även bilder på omfattningen. Bilen finns i Malmö CUL037 ------- //Lövet |
|
|
CUL 037 ute på annons igen Länk //PB |
|
| "Provkörning sker endast vid uppvisande av likvida medel." :-)) | |
|
Till salu nu igen Länk |
|
|
Bra forum det här :) Har lite konsument kraft i sej :) Mycket kunskap här,synd bara att alla kanske inte känner till Autopower mm. |
|
| Bilen du länkar har två olika sittdynor. Man märka bara där att något inte stämmer.. | |
| 4000 mil på mätaren, läder, automat, idrive osv. och billigaste på blocket? Folk som tror att denna är legit får ju skylla sig själv tycker man nästan. | |
|
lite foto från hur den så ut Länk |
|
|
Länk MVH Christofer |
|
|
Säljes av firma nu. Länk |
|
|
"OBS: USA Import med Salvage titel Utfärdad! utöver detta så är bilen i Toppskick!!" När de skriver så är det väl inte längre bedrägeri? Eller får man inte (juridiskt sett) importera skrotade bilar och renovera? Och registrera? |
|
|
semi nytt företag... BVV bil AB VD personprofils Khoshaghideh, Farzad Registreringsår: 2013 F-Skatt: Registrerad läs mer ADRESS RIMMAREGATAN 2 422 55 Hisings Backa Västra Götalands län Visa på karta Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on linkedinMore Sharing Services 1 BOKSLUT & NYCKELTAL tip 2014-06 Antal anställda 3 Omsättning (TKR) 10 441 Res. e. finansnetto (TKR) 412 Årets resultat (TKR) 295 Summa tillgångar (TKR) 708 Löner till styrelse & VD (TKR) Löner till övriga anställda (TKR) 82 Vinstmarginal 3,98 % Kassalikviditet 21,50 % Soliditet 52,47 % |
|
|
Den här bilen går ju bara upp i värde hela tiden :D Hur många ägare har den samlat på sig i Sverige? |
|
| transportstyrelsen har svaret.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.