|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Tanken var inte att låta tråden spåra ur " Peddan". Var lite fundersam ofta är ju många USA bilar backade då många passar på när dom byter ut instrumenthuset för att bara få Km/h. Sen ber jag om ursäkt då jag missade omräkningen totalt. Men de tråkiga är ju att den försöker säljas som sv-såld i nyskick Samtidigt skriver annonsören privatimport sen svensksåld i malmö. |
|
|
I annonsen står det först "privatimport" sen "svensksåld i Malmö" Svårt att bestämma sig? |
|
| To slow... | |
|
Svensksåld i Malmö är ett luddigt begrepp. Man kanske menar att det är en svensk boendes i Malmö som säljer den (eller har sålts av en sådan tidigare?)? :) |
|
| Den gode Jakob vet nog fan vad han köpt för skrot och försöker nu bara lura nån blåögd stackare... | |
|
igen.. Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Men nu skriver han att det är en privatimport från US of A så det är ju ett framsteg. Fattas bara den sista informationen så kan man kanske buda lite :) han skulle nog tjäna på att sätta dit en SE skylt bak också. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Kul att få reda på detta efter man köpt den. Suck :( ser ju ut att vara skadad överallt Länk Kolla denna länk kolla alla bilder Länk |
|
|
VARFÖR köpa en BMW som kommer från USA!! att folk aldrig lär sig |
|
|
Bianca: Man kan ju inte dra alla us importer över en kam... Det finns faktiskt fina bilar som tex tagits in som flyttgods etc. Bilen/annonsören i tråden däremot är ju direkt bedrägeri i mina ögon!! Är det verkligen tillåtet att sälja vidare en så pass krockskadad bil utan att upplysa om det i annonstexten? |
|
|
Det är helt lagligt i Sverige att sälja en bil som krockad utan att uppge det. Man får inte heller glömma att för varje smälld USA bil i det här landet lär det gå 100 sv.sålda och EU-importer. ------- //Lövet |
|
|
Lövet: Ja men dem 100 bilarna är förhoppningsvis lagade av svenska seriösa verkstäder, inte av gangsters i baltikum. Det har visats i flera tv-program om bilar lagade där som saknar både airbags och annat viktigt som kan behövas vid en ev ny krock.. |
|
|
Jodå, jag är insatt i problematiken. I Sverige är det lyckligtvis nästan säkert att bilarna är lagade ok eftersom det inte finns incitament att ta genvägar då man inte får kontantersättningar för att laga bilar (förutom vissa undantag). Inom EU ser det dock väldigt annorlunda ut där kontantersättningar för lagningar är mer regel än undantag. Det skapar tyvärr starka incitament för fusklagningar. Fördelen med en US-import är ju att Carfax normalt sett snappar upp alla bilar som anmälts krockade. Det finns ju inte inom EU. ------- //Lövet |
|
|
bmw79 Kollade du upp nånting innan köp?! visste du att den va från USA?! |
|
| Bmw79: Hur är bilen i helhetsintryck enl dig? Funkar allt som det ska? Har du lämnat in den för vidare inspektion för en "totalkontroll"? | |
| Om ni läser hela tråden så förstår ni att "bmw79" känner till bilen sen tidigare och FÖRHOPPNINGSVIS inte köpt den nu, utan han menar såklart att det är otur för den som köper den. | |
|
Helt rätt peddan. Jag har INTE köpt den tycker mest så jävla synd om den som gör de. Självklart kan den vara bra lagad osv. Men jag är tveksam att t.ex rost/galv skyddet är lika bra på en så pass mycket krockad för dom lär ju ha bytit båda bakskärmar mm För inte har man riktat dom eller vad tror ni? Sen lär de ha kostat massor att ha lagat den korrekt. Finns en anledning till att den skrotades i USA och inte lagades där. |
|
| My bad... :/ | |
|
Försökte få 300,000, nu ute igen 234,900 Länk |
|
| Annonsen väck, men hann fastna i mitt filter så jag ser att ägaren tagit bort annonsen och i samband med detta markerat bilen som såld. Jag gissar att det buffel och båg och om jag har fel är ett ägarbyte att vänta inom kort. Heads up! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.