|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Näe jag var såklart inte så allvarlig med slö... En E46 M3 är nog en svårslagen kombo när det gäller pris/prestanda/vägegenskaper i dagens läge. =) | |
| Ahaa, jag stirrar mig inte blind på antal hästkrafter, men jag förstår hur du menar. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
En fullsmetad E65 då med 12an ? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Om det hade vart jag så hade jag resonerat så här 996 om man vill ha en kompetent banbil som funkar allround corvette om man vill ha mer busbil som inte för den delen skäms för sig på bana E65 bekväm långfärdsbil Så jag hade valt mellan Corvette och 996 svårt att säga man måste nästan kolla på bägge för att få en egen uppfattning |
|
| Kävlingepågen, helt klart en fet bil, fast fet på ett annat sätt än vad jag tänkt mig. Köra bana, har funderat en del på detta, får bli lite kvällsgooglande, men om någon har erfarenhet av det så dela gärna med dig. Körde 10-15 varv på Göteborg City Race ni i septemper, iofs med standardbilar med det var hysteriskt kul, så det borde ju rimligen vara ännu roligare med lite pulver under huven :) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
En turbokonverterad E36 iS Subaru impreza Honda NSX (lite dyr) Honda type R (pengar över till lulllull) Eller en ombyggd 944 Länk "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Tack för tipsen Kävlingepågen, men helst inte "riskokare". 944 har jag funderat på, framförallt för att den är så ohemult kul att köra, men nja. Letandet går vidare. Cab är nog ganska bestämt, gillar den extra dimensionen även om de bland dessa typer av vagnar kanske inte är det optimala om man ska se rent värdemässigt. Men det är ett senare problem. Har svårt att sluta titta på denna. Vad tror ni den skulle gå att lossa för vid ett renköp utan finansiering? Länk Corvette går inte heller att räkna bort, hej och hå så sänkte de priset med 25 papp?! Säger det något om hur ”enkelt” det är att sälja cabbar mitt i vintern och är det något som borde avspegla sig i ett eventuellt Porscheköp enligt ovan? Länk Här kanske jag bättre behöver en psykolog, men vad säger ni? Länk |
|
|
Att köpa utan finansiering är sämre för handlaren. Han får nämligen provision av finansbolaget. ------- //Lövet |
|
|
Det vet jag, därför som jag tog upp det som en parameter. Sista bilen jag länkar till, ingen har tyckt något, beror det på att ni räknat in mig som helt körd, eller har ni bara inte klickat :) |
|
|
Om du letar körglad sportbil är väl knappast en SSR nåt att begrunda? =) Jag tycker nog att både porschen och corvetten har "fel" växellådor egentligen. Ser dock en Porsche-cab med automat som mer rätt än en manuell Corvette-cab. Nåt jättefel är det väl kanske inte på porschens pris om den är som den verkar men det går säkert få ner det en del. Kolla även så att dom nya michelindäcken är "N-märkta" som dom ska vara på en Porsche. |
|
|
Ta finansen och använd det som prutargument. Sedan löser du finansen när du kommer hem. Så har jag gjort flera gånger och den enda kostnaden är då uppläggningsavgiften som vanligen är en femhundring. Sista bilen, tja den är ju byggd på Corvette så den kanske är kul att köra, men den ser ut som någonting Barbapappa skulle köra runt i. ------- //Lövet |
|
| En SSR är inte byggd på Corvette utan den är baserad på TrailBlazer. | |
|
Om du har möjlighet så hade jag hellre kikat åt en c6 Då kvalitén på tex inredning känns betydligt bättre än C5 |
|
|
Ja-ja, jag var lite sinnesförvirrad när jag hittade SSR, "Barbabilen". Vi glömmer den :) Googlade lite på N-märkta däck v.s Porsche, tack för tipset. Valet av växellåda är inget jag funderat speciellt mycket på, föredrar automat men på en sportigare bil kan jag tänka mig manuell, så det är ingen stor grej. Intressant det där med finansieringen Andreas, tål att funderas på. Firman som säljer Porschen verkar, så långt jag kollat, helt ok. Frågan är bara när de sätter ut röda prislappen på bilen, får gärna bli innan jag eventuellt slår till :) Importerad 2007, 8 ägare sedan dess, nuvarande har haft den två månader. 8 ägare, då kanske 5 brukare är att anta. Tröttnar alla så fort på en Porsche 996 cab att de bara kör den en sommar och sedan säljer? |
|
| niklas100, verkar även vara hygglig kvalitet på cabben :) Länk | |
| Kul tråd, men dags att knyta ihop den. Tredje tråden om köptips jag startat, första jag drar mig ur. Visst vill jag ha en "fetingbil" och slantarna finns. Men när det kommer till kritan så är det nog så att jag inte är en Fetingbillkille. Siktet är alltid inställt om än med ständiga svängningar. just nu på att trejda min 325:a mot en C70 cab. Inte så fett, mer gubbigt, pk och tryggt. Gubbfett :) Tack för alla råd och tips! | |
|
Härligt för dig nu har du ett komplett Volvo garage Ta det lungt på banträffarna i sommar Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.