|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har tröttnat helt på det obefintliga lastutrymmet i E39 sedan utan fällbart baksäte... Så: Behöver hitta en billig E39 kombi i 30-35' klassen. Verkar inte den här se helt ok för pengen? Länk Men man tvekar ju när den legat ute så länge.. Eller är den för dyr vid 19000 mil? Tips på andra objekt? | |
|
Sålde min -02, dvs med facelift, 21200 mil för 32000:- för någon månad sedan. ///Micke |
|
| Eftersom den är silver med svart skinn är den för dyr. Det är den minst eftertraktade färgkombon. Annars 19k mil inget farligt, utförande och skick gör mer på pengen. | |
|
Hmm tycker nog att avsaknaden av m-paket ochdålig utrustningslista i så fall sänker priset mer än kulören på bilen och svarta skinnet. Sedan är den importerad och då skall man kolla milen noga. WBADS51020BZ89718 Type code DS51 Type 530I (EUR) E series E39 (2) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M54 Displacement 3.00 Power 170 Drive HECK Transmission MECH Colour TITANSILBER METALLIC (354) Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Prod.date 2001-04-10 Code Description (interface) Description (EPC) S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Sport suspension+lowered+ride-height S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel S308A LM RAEDER/KREUZSPEICHE 42 BMW light alloy wheel, cross spoke 42 S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Green windscreen, green shade band S386A DACHRELING Roof railing S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roller sun vizor, rear door S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S464A SKISACK Ski bag S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional Code Description (interface) Description (EPC) S612A BMW ASSIST BMW Assist S632A KOMPLETTVORB. BMW HANDY (MOTOROLA) Preparation BMW Handy (Motorola) S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S710A M LEDERLENKRAD M sports steering wheel, multifunction L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature German S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Delete clear coat Code Description (interface) Description (EPC) S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German Code Description (interface) Description (EPC) S220A NIVEAUREGULIERUNG Self-levelling suspension S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S555A BORDCOMPUTER On-board computer V with remote control S602A BORDMONITOR MIT TV On-board monitor with TV S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Provisions for BMW 6 CD changer Text |
|
|
Jag hade ringt på den här, Länk ägaren har haft den sedan mars-11 den har mycket utrustning (se nedan) dessutom sparar man 500kr/år i vägskatt jämfört med sv-såld = är den ok ingen tvekan om att det är ett bra köp. Utrustning slå igen Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBADS61020GV41357 Typkod DS61 Typ 530I (EUR) E-modellserie E39 (2) Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor M54 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 170 Motor HECK Växellåda AUT Färg TITANSILBER METALLIC (354) Stoldynor STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Produktionsdatum 2001-02-26 slå igen Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll S216A SERVOTRONIC SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunktion f ratt S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Sidoairbag f bakpassagerar S265A REIFEN DRUCK CONTROL (RDC) Däcktryckkontrollsystem (RDC) S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S352A DOPPELVERGLASUNG Dubbelt isolerglas S363A LM RAEDER/RADIALPEICHE 32 BMW lättmetalhjul radialeker 32 S386A DACHRELING Takreling S403A GLASDACH, ELEKTRISCH glastak elektr. S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Ädelträutrustning S455A AKTIVSITZ FUER FAHRER/BEIFAHRER Aktivt stol f förarsida/passagerar Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S464A SKISACK Skidsaeck S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Strålkast.rengör.anl/intensivrengöring S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S620A SPRACHEINGABESYSTEM Röststyrt uppringsningssystem S630A AUTOTELEFON MIT SCHNURLOSEM HOERER Biltelefon med lur utan snöre S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-växlare för 6 skivor S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi-Högtalarsystem L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation tyska Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Konservering av karosseri S937A REQUEST CD ROM ON DELIVERY Dummy-SALAPA S970A BUSINESSPAKET Businesspaket S980A EXCLUSIVPAKET Exclusiv-Paket slå igen Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S202A STEPTRONIC Steptronic S220A NIVEAUREGULIERUNG Nivaareglering S520A NEBELSCHEINWERFER Dimstraalkastare S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska slå igen Information Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S473A ARMAUFLAGE VORN Armstöd fram S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Svankstöd förare och frams.passagerare S555A BORDCOMPUTER Bordcomputer V med fjärrmanövrering S602A BORDMONITOR MIT TV Bordmonitor med TV S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Fordonsidentifikation Registreringsnummer: XRH424 Fabrikat: BMW 530 IA Färg: SILVER Fordonsslag: PB Fordonsår: 2001 Fordonsslagsklass: I Chassinummer: WBADS61020GV41357 Typgodkännandenummer: e1*98/14*0028*13 Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1: 2011-03-29 Senaste EU-regbevis del 2: 2011-03-29 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2006-03-28) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja Antal ägare: 6 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2006-03-28 I trafik första gången i utlandet: 2001-03-19 Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2013-02-01 - 2013-06-30 Senast godkända besiktning: 2012-06-11 Vägmätarställning, km: 234367 Skatteuppgifter Fordonsskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr: 2622 Återbetalning vid avställning, kr: 1748 Betalningsmånad/er: augusti Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten. Tekniska data Motornummer: Kaross: Kombi, Taklucka (05) Karosserikod särskilda ändamål: Slagvolym, cm3: Växellåda: AUTOMAT Antal passagerare, max: 4 Antal sittande passagerare, max: Antal bältade passagerare, max: Antal passagerare i rullstol, max: Antal stående passagerare, max: Fordonet är enligt uppgift försett med krockkudde främre passagerarplats. Skattevikt, kg: 1880 Tjänstevikt, kg: 1880 Totalvikt, kg: 2280 Sänkt totaltvikt, kg: Max släpvagnsvikt, kg: 2000 Max släpvagnsvikt kg, obromsad: Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1220 Max sammanlagd bruttovikt, kg: 4300 Max lastvikt, kg: 400 Kopplingsanordning : DEMONTERBAR KULA Kopplingsavstånd, mm: Kopplingsavstånd EU, mm: Effektiv bromsanordning: Nej Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: Drivande axlar bak: Antal hjul: Däckdimension axel 1: 235/45R17 Däckdimension axel 2: 235/45R17 Bandbredd, mm: Längd, mm: 4850 Bredd, mm: 1800 Höjd, mm: Drivmedel 1: BENSIN Motoreffekt, kw: 170,0 Effektnorm: EG |
|
|
Ja Stephan735i, den har jag också sneglat på, tvekar dock på 25000 mil, skulle vilja hitta en under 20000 i alla fall. Sen föredrar jag manuell låda. Varför är en importerad 500:-/år billigare i skatt än en svensksåld? |
|
| Hur får ni fram utrustningslistorna förresten? | |
|
Jag tycker silver är grymt snyggt på E39 och då gärna i kombination med svarta shadowlinelister. Varför skulle denna färg vara den minst eftertraktade, det kryllar ju av silverfärgade E39?! |
|
|
Prinz: BMWVin Länk mata in 7 sista i chassinummret. Vänligen Mattias |
|
|
Tack Subsoil! Och god jul på er alla! |
|
|
Prinz; Jag hade inte bryt mig om miltalet i din prisklass utan gått på skick, så räkna inte bort bilar innan du åtminstone ringt på dem. Jag hade ringt på alla i din prisklass och lyssnat om skick, ägande, service för attt ha mer på fötterna innan köp. Import klassas på vikt, medan sv-sålda klassas på förbrukning = normal import ca 2600kr, normal sv-såld ca 3100kr. En stoooor fördel är om man köper en 05as M5 E60 import den har halva skatten mot en sv-såld (om importören inte visat coc-intyget). Det där om silver har jag aldrig hört talas om tidigare, det vanliga är att röda, gröna och tidigare vita bilar är impopulära. Men silver låter som något eget påfund:). Stephan |
|
|
Strunta helt och hållet i milen! Min nuvarande E39:a har gått 28K mil och är i särklass den finaste E39:a jag har haft och det har ju blivit in den genom åren. Att den har helelektriskbagagelucka, svart innertakm svart helskinn gör ju inte saken sämre :D Länk Mvh Chrille ( Chriz Loud ) Letar E91 325D/330D manuell med stora navin. |
|
|
Kristoffer_L> Just det, det kryllar av silverfärgade E39 med svart inredning. Enkel fråga om tillgång och efterfrågan. Det är inte lika många som tycker silver/svart är det snyggaste som det finns bilar att tillgå. Blåmet/grått skinn, svartmet/biege eller grått skinn eller rödmet/biege skinn är enligt min bedömning dyrast, uppemot 10000 dyrare på en sen E39 än silver/svart, allt annat lika. Det beror på att de är mycket färre. Ljust skinn är alltid dyrare än svart (om det inte är förstört, naturligtvis), oavsett färg på utsidan. Sedan spökar naturligtvis utrustning, m-chassie osv. Grönt eller lila skinn kan dock sänka priset jämfört svart skinn, dock så få bilar att jag inte ser lika tydlig trend. Tyginredning sänker minst 5000 kr jmfrt skinninredning, allt annat lika. Detta är nu min personliga uppfattning om marknaden, inte en vetenskaplig undersökning. |
|
|
Etoda: Det går enkelt att hitta 100 inlägg som lika tvärsäkert som du påstår att silver/svart är mest värt. Att ljust skinn "alltid skulle vara mera värt" är ett väldigt starkt påstående. ------- //Lövet |
|
|
Nyinkommet objekt på blocket idag :) Taklucka oxå :) och Importerad. Manuell 525 2001. Länk Fin :) |
|
|
margj811: Den faller på avsaknad av klimatanläggning. Nu så här i juletider så tog jag mig tid att skriva en önskelista, vad har jag missat för "måsten" och "dealbreakers"? Måsten: Automatisk klimatanläggning Farthållare Bensin Multifunktionsratt ASC/DSC Och de sjävklara, Elhissar fram, Elspeglar, Fjärrstyrt c-lås, Stolvärme fram, välservad. Klar fördel: Manuell Dragkrok Navigator, helst 16:9 Regnsensor <25000 mil >523/170hk Fördel: Facelift Skinnsportstolar / M-paket Dealbreaker: Brunt skinn. |
|
|
Xenonstrålkastare är trevligt. Men det är standard på de flesta sv.sålda (alla efter facelift?). I den prisklassen du tittar skulle jag nästan uteslutande gå efter skick och inte hänga upp mig på enstaka utrustningsdetaljer. Hellre veva rutorna själv än åka runt i en rosthög. En navigator från den tiden exempelvis har grafik som ett gammalt Nintendo och det går inte uppgradera hur som helst. ------- //Lövet |
|
| Skick är självklart viktigast. | |
| Etoda: fast som du själv skriver så gäller ju både utbud och efterfrågan. Även om det kryllar av silverfärgade bilar så är det inget problem så länge det finns kunder som kan tänka sig en silverfärgad bil, eller hur? Och vem väljer idag en E39 utifrån färg? tvärtom tror jag mil, skick och till viss del utrustning är viktigare så länge det inte rör sig om en väldigt udda färgkombo. | |
|
I debatten om prisskillnader på grund av färg, inredning m.m.> Jag betonade att det var min uppfattning som jag grundat på egna iakttagelser och erfarenheter. Jag har aldrig påstått att det inte finns massor med bilköpare som vill ha silver/svart; har sådana i kompiskretsen. Har inte heller påstått att jag gjort en statistisk undersökning. Det är relationen mellan utbud och efterfrågan som gäller. Jag vägrar köpa silver/svart själv (möjligen ovanligt, men absolut inte unikt) och har kört många hundratals mil för att hitta de bilar jag har. Varje gång hade det varit billigare och enklare med silver/svart och jag menar det ser likadant ut på Blocket idag, jämför priserna. Återigen, min uppfattning. Jag kan bara gratulera dem som gillar silver/svart. Utbudet är stort och priserna helrätta! |
|
|
Var tvungen och kolla Blocket, precis nu. Sökte BMW 530 -01--03, hela Sverige, billigaste överst. Resultat=> bil nummer 17 var den första med ljust skinn och som ej var i silver. Resten var silver eller med svart inredning eller både och. Knappast en tillfällighet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.