AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.526

Bilbatteriet slöar efter två veckor igen köpa nytt?

Problem med batteriet som var stendött för två veckor sedan vid femton minus ett par dagar jag åker ca tre km fyra gånger per dag till jobb dagis osv nu märker jag att bilen tog lite längre tid på sig är det normalt eller ska man köpa nytt ? För två veckor sedan laddade jag det en hel natt
hur många minuter kör du bilen var gång ??

är det mindre än tjugo minuter, halvtimme så förvånar det mig inte ett dugg att du får sådana här problem... då ingenting hinner bli genomvarmt eller får tid på sig att laddas igen, särskilt i kyla när allt går trögt.

du jobbar också på att få ett sönderfruset och sönderrostad avgassystem om du bara gör kortkörningar.

Ändrar du inte din körschema så föreslår jag att du laddar batteriet minst en gång i veckan med intelligent laddare och om du inte har motorvärmare i motorn så är det dags för en sådan och då kan du sätta batteriladdaren i samma koppling så att batteriet laddas samtidigt som strömmen till motorvärmaren slås på.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det finns risk att batteriet blev förstört när det var djupurladdat, det kan gå rätt fort.

Prova att ladda upp det ordentligt med en bra laddare under minst ett dygn och gör sedan en syraviktsmätning i alla cellerna (om det är ett "öppet" batteri).

Tappar det fulladdade batteriet sin laddning snabbt är det nog risk för att det är dags att byta det.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Det är ett sk underhållsfritt, dvs inte öppet.. Åkte ca en halvtimme nu idag och startade bilen en timme efteråt då var den rikigt snabb på att tända, i morses däremot tog det säkert nån sekund extra, man hör det ganska tydligt.. Men jag får väl göra så att jag laddar det en gång i veckan , den gången när jag drog ur det fullt ut så satte jag det på laddning en halvtimme efteråt
er
70
erlie
Camaro ZL1 cab - 13
BMW M550d -12
Köp ett nytt på biltema det gjorde jag, gav 1200 för ett 100ah
Jag köpte mitt 100Ah för 999:- på Biltema för två veckor sedan...
er
70
erlie
Camaro ZL1 cab - 13
BMW M550d -12
Då måste dom ha höjt priset på dom, för så billiga var dom inte med mig.
Men fortfarande så är 1200 billigt tycker jag.

Fast jag blev ju blåst på 6st öl
Visa användare
433
aousio
BMW 535D -09
Startmotor?
"Då måste dom ha höjt priset på dom, för så billiga var dom inte med mig.
Men fortfarande så är 1200 billigt tycker jag.

Kollade idag. Fortfarande 999:-... :-)
er
70
erlie
Camaro ZL1 cab - 13
BMW M550d -12
Då kan du inte ha köpt ett silver batteri ?

SMF såg jag var billigare eller så har biltema olika priser, men det kan jag inte tänka mig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.