|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Velar om jag ska köpa en Passat 2012 2.0 140 tdi med 4000mil. Med masterpaketet enbart för 196K. Eller en Passat 2011 2.0 140 tdi 4motion med 3000mil på mätaren masterpaket och xenon och läderklädsel? 229k+full tank. Miljöbil skattefri ca 3.5år till. Vilken skulle ni valt? samt om någon känner till förbrukningen på den med 4motion? 2200kr skatt | |
|
Jag tittade länge på en sådan här: Länk Har det mesta i utr. väg och för mellanskillnaden får man många tusen liter soppa. Bättre värdeminskning med :) Annars är väl 2011:an trevligast? 4-motion är skönt på vintern och den tar väl marginellt mer än 2wd.. Läder = sportstolar? Dessa är nästan ett krav på passat för mig (har provat bägge utförandena och sportstolarna är klart skönare. Xenon är även det ett stort plus... |
|
|
11an helt klart. Vem köper en Passat utan premiumpaket som innehåller xenon, läder, pdc? 4Motion kommer du älska nu över vinter. Alternativet är att leta upp något annat exemplar. Det där med miljöbil måste vara tvärtom. 2,0 TDI 140 6vxl listas för 4,6l/100km och motsvarande med 4Motion listas för 5,3l/100km. Stephan |
|
| Varför inte 170-hästars motorn med automatlåda? Rekommenderas! | |
|
Det är de vanliga komfortstolarna i läder tyvärr. Ja miljöbil är tvärtom. Är just det samma säten (Form på de iaf). En årsmodell lägre och skiljer 33K frågan om det är värt det för xenonljus och 4-hjulsdrift? Jag har kollat efter en 170TDI DSG men de ligger över budgeten på 250K. |
|
| Vill inte att det gått längre än max 7500mil | |
|
Hur brukar du bilen, måste ha den i vårt och torrt eller kan stå då och då? 4motion har denna vintern varit grym. Kört hittills 2400mil med min och är väldigt nöjd. Xenon-ljusen på min svänger med rattutslag, relativt dålig helljus-styrka dock. DSG är värt om du kör mkt i köer. Sportstolar med skinn är goa men komfort (standard) är också helt ok! Mvh Thomas |
|
|
Den kommer att gå 5.5mil om dagen från och med feb. Sedan i agust kommer den ståstilla ganska mycket i veckorna. Då vi får tillökning. Men det är den bilen vi kommer köra med på helgerna som familj. |
|
|
Jag har gått från 4wd till 2wd utan problem. Det spelar ingen roll att man själv har mycket bättre drivhjulsgrepp, det som orsakar problemen och köerna vintertid är alltid att någon annan inte har det... ------- //Lövet |
|
|
Masterspaket kontra Masters- och Premiumpaket är skillnaden mellan basutrustad och bra utrustad bil skulle jag säga. I Premiumpaketet får man Skinnklädsel (valfritt sportstolar), Xenon med dynamiskt kurvljus, statiskt på dimljusen, PDC fram och bak samt 17" hjul. Dragpaket med utfällbart drag, backkamera och RCD510 med större touchskärm och växlare är att annat trevligt paket. Jag hade nog valt objekt två med 4-motion och Premiumpaket, lär bli lättare att sälja och mer värd om inte annat. De flesta spekultanterna lär efterfråga Premium- och dragpaket i framtiden... MVH Christofer |
|
| Bra val med tanke på bagage! (har dock en förkärlek till E-klasskombi men ändå)... | |
|
Blir en passat 140tdi -12 som gått 2800mil med master paket silver metallic.. Alltså väldigt kal. Men den kommer stå endel om 6mån. Billig både köra och äga. Kommer undan med 200k ink vinterdäck då också. |
|
|
Tips - TDI 140 / Masters / Black Label kostar 249k netto nya nu (brutto 296), 'mellandagsrea' kanske värt 50 k extra för en helt ny bil? Länk |
|
|
Frågan om det? 2800 mil är i stort sett ingenting och Dark Label utrustningen var inte mycket att hänga i julgranen. ------- //Lövet |
|
|
Tror dark label innebär Masters + dragpaket + lane departure warning(?) En annan aspekt är att en 119 grammare oavsett märke inte hinner reg. 2012 och således inte blir skattebefriad i 5 år eftersom reglerna för miljöbilar ändras 1/1 2013 sa min handlare. Samma bil som redan är reg. och påställd har alltså gratis skatt 5 år från påställningsdatum. |
|
| Har inte köpt än. Ligger ju ca 200st på blocket så väntar in en prissänkning. | |
| 170hk TDI + DSG + 4M = Mycket följsam drivlina. Blandad körning 0,65. | |
| Ok jo skulle vilja ha en sådan, dock inte 4Mm men tyvärr över budget. | |
| Finns det renodlade Bensinare, Passater ? Kommer knappt köra 1000mil/år det första 2åren. | |
|
Nej, men du kan köpa 1.4 TSI Multifuel, dvs bensin+etanol. Å andra sidan är skatten 1168kr/år på dieseln så det är inte så farligt heller. Den är dock dyrare i inköp. ------- //Lövet |
|
| Tänkte mer på att en diesel kanske inte mår så bra av korta sträckor. Som det kommer bli när den går max 1000Mil/år. De första 1.5-2åren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.