AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.349

Köpa M bil, finns det "dolda" kostnader?

Sida 2 av 2
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

"Dolda kostnader"?

Jo...dessa finns på en bil :)

M-bil är dyrare, men det beror på vad man menar med det också..Ok, lite dyrare service och underhåll + försäkring, men det som är betydligt dyrare än en vanlig BMW är det maskinella.
Dvs går någonting sönder i motor/drivlina så blir det dyrt(90% av gångerna lite beroende på såklart)..

Så...kontentan av att köpa en M-bil är att det är betydligt viktigare att se till att fd ägare har skött bilen bra...ja, eller t.o.m. betydligt bättre än "bra" för att det ska bli så lite "dolda kostnader" som möjligt.

Min GAMLA M-bil har dock för mig varit en plusaffär sett till inköp och värde nu iaf.
Jag har numera sett en värdeökning sedan inköp som faktiskt överstiger vad jag har betalt hitintills i reparationer/service underhåll etc.
Men den "vinsten" förutsätter att jag säljer den också, vilket jag inte har några planer på just nu..

Mvh Janne.
Håller m på allt som skrivs, tillägger de keramiska bromsarna om den har sådana,skivorna kostar 50 000/st fram och 40 000/st bak. Sitter runda mörka fläckar som inte får ha materialbortfall att kolla okulärt ,dom vägs slutligen för slutbedömning. Dock otrolig bromskraft m dessa bromsar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.