AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.189

Nyckeln går inte att vrida runt!

Visa användare
18
Mayhem
320CI E46
Hej. Typiskt med tanke på att julruschen nalkas så imorse när jag skulle ut och starta min bil så går inte nyckeln att vrida runt i tändingslåset på min 02'as 320. händer inget alls. är helt fast i samma läge.
Ingen elektronik hörs för jag har för mig att man ska höra när rattlåset släpper när man stoppar in nyckeln i låset? sitter nu här med storpanik över att vara billös jusst när årets värsta helg börjar. vad tror ni?? tips, funderingar, allt är välkommet!
mvh//Magnus

Jag är fet, Du är ful..
Men jag kan banta..
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Har du testat att vrida på ratten åt sidorna medan du lirkar med nyckeln försiktigt tills den hittat rätt läge?
Visa användare
18
Mayhem
320CI E46
jadå. ratten "glappar" på sådär som den gör i neutralt rattlåsläge. så tror inte att det är det som är problemet. =( faan börjar få smått panik. ska ju runt och storhandla julklappar nu när lönen dimpat in. dessutom åka till släkten imorgon 20 mil bort..

Jag är fet, Du är ful..
Men jag kan banta..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du provat med en annan nyckel?

Om inte det hjälper kanske du skall ta en liten skvätt låsolja i nyckelhålet.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
18
Mayhem
320CI E46
har fyllt upp låset med 5-56 nu och skall ut och prova igen om det funkar. men visst ska väl det vara nått elektroniskt med det där oxå? har för mig det brukar "klicka" till när man trycker in nyckeln i låset?
mvh//Magnus

Jag är fet, Du är ful..
Men jag kan banta..
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Inte på E46? Mekaniskt rattlås.
pu
547
puiu
330i-03
du ska inte använda 5-56. det ska vara låsolja.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.