AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
618

Hur mycket klös kan jag få ut ur en 318i?

Am
5
Amon
318i -88
318i -92
Jag har just införskaffat en BMW 318i som är helt orginal...så nu tänkte jag börja från botten med diverse förnyingar....
Då undrar jag...om man chipar en plan 318i märker jag någon skilnad och hur mycket får jag ut av det....eller är det nån som har något annat tips på hur man får lite extra klös..?

MVH
Daniel
Köp dig en bil med mer att köra med. Så slipper du göra någonting alls.
Men om du ska chippa och sen sätter dit ett knfilter så ger det kanske 10-15hkr kanske någon extra hästkraft men det blir dyrt.
Men smakar det så kostar det.

Use Turbo
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tror knappast du tjänar något på att chippa/mappa din kärra, förrutom möjligen lite lägre bränsleförbrukning. 10-15 hk vinstlåter optimistiskt...snarare 3-10 hk.

Jag skulle lägga pengarna på att köpa en halvskabbig E28 528i att köra roligt med istället ;-D
Vilken av dem gäller det, jag ser ju att du har två?Är det bana du tänkt på eller gata? Jag hade (om det gäller bana) rensat ur 88:an på allt oviktigt satt in en burr och lagt alla pengar på väghållning och bromsar istället för motor. Det tror jag att du kännar mycket mer varvtid på. Visst du kanske tappar i toppfart men kommer att få en gocartliknande bil i de kurviga partierna istället.

mvh
Berg

"Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg
Am
5
Amon
318i -88
318i -92
Jag har hört mig för på en BMW - verkstad och dom hadde en tabell där det visade att man fick ut ungefär 13hk när man chippade...men hur mycket kostar ett sportavgas dårå?...
vad får jag ut av det ?
bilen jag pratar om är min 92a
Hi
141
Hinkas
318I -00
Jag köpte ett hamann slutblås, det gick lös på 7.900. Kanske inte så ekonomiskt gjort av mig. Men till din bör du kunna köpa billiga system. Och då är det från katten och bakåt, åt mig fanns det bara slutdämpare.

Försök att hålla dig ifrån simons, de är billiga, men kan börja skrammla och ha sig. Du får nog räkna med att punga ut ca 5.000 för ett system, men troligen inte rostfritt då.
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Amon.
Om du ska trimma din 318 och vill ha råd och hjälp från forumet underlättar det om du skriver hur mycket det får kosta och vad du tänkte ha bilen till, då får du säkert lite bättre råd och inte bara "släng in en turbo"-svar. Hk kostar pengar, hur många vill du ha? Har du prövat sökfunktionen? känns som denn fråga är den mest frågade frågan på forumet.
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Amon
Om du nu ska chippa den så hör dig för med Qvarnis. Genom honom så köper du ett JWR-chip för 1500spänn. Surfa till hans hemsida: www.itsfun.nu

Lycka till

mvh
Larsa
32
46
325Power
BMW 320/325 - 85
BMW 323- 85
Med Chip ca 3-4000kr, Sportavgassystem ?4500?kr, Pipercrossfilter 800kr, sportkam??? kanske 1800-2500,
Så får du ca 35hk till För ca 10 000spänn. Men med turbo blir de ca 45 extra. Så du kan komma upp i 200hästar. Men Ett turbokit som är anpassad för den kostar 70000kr.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.