|
|
|
|---|---|
|
BMW lyckas pricka in 2 platser, dock ej första plats... Värt att nämna är att inte en enda dieselmotor finns med på listan! Länk | |
| Från amerikanska Ward's Auto. Och du är förvånad över avsaknaden av dieslar på listan? | |
|
Nej, tvärtom det visar att bensinarna är svåra att slå, då inte en enda diesel var med på listan! En diesel har altså mycket svårt att konkurrera med bensinarna. |
|
| flashg: Jag tror Cliff Barnes fråga syftade på att bensinmotorer är mer omtyckta i USA. Det säljs ytterst få personbilar med dieselmotor i USA. Därav är det inte så konstigt att det enbart är bensinmotorer på listan. Hade det varit ett europeiskt institut, företag eller tidning som gjort listan hade det garanterat funnits ett antal dieselmotor på den. | |
| Ja med statistik går det att bevisa det mesta :-) | |
| Nåja, det kryllar av pickuper trots allt i USA. Känns som var tredje fordon på en amerikansk motorväg är en Ford eller GM pickup med en stor Cummins eller Duramax under huven. Inte per definition en personbil, men de används i mångt och mycket som sådana. | |
| Anders: är inte de flesta pick-ups i USA bensindrivna? | |
|
falsterbo: Jag tycker denna Audi A6 med dieselmotor låter riktigt bra. Länk |
|
|
Chris87, du vet att det fina ljudet från den motorn kommer på konstgjord väg? /Masten |
|
|
Har det betydelse? 98% av köparna har ingen aning om det. Även M5 har syntetiskt ljud numera... ------- //Lövet |
|
| Högtalare i avgassystemet (audi) och syntetiskt ljud ur högtalarna i coupén (m5) är ju skrattretande! Och jag tycker verkligen det spelar roll om ljudet är på riktigt eller från en högtalare. Om inte kan ni köpa en sån där nippon-pippon grej för cig-uttaget så kan ni välja vilket ljud ni vill :) dessutom rejält mycket billigare än en m5 med samma funktion... | |
|
Det hörs ju redan på filmen ovan att det är fejk. Likaså hörs det med all tydlighet att M5 har fejkat syntetiskt ljud i coupén. +1 flashg, håller med, skrattretande är vad det är. mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.