AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.812

I vilka länder säljs inte BMW?

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

En tanke slog mig, i vilken stackars del av världen har BMW inte nått? :)
Någon kanske vet? Länder man möjligen känner igen är ju mest intressanta förstås.
65
47
6500rpm
BMW 550iA Touring -06 Porsche 996 Carrera -01
Runt 2008 slutade BMW att sälja nya bilar på Åland.
Kom ihåg att det fanns en separat lista i min gamla E36 över försäljningsorganisationer globalt för BMW. Detta var info från 1996 och redan då fanns de i de allra flesta "riktiga" länder.
Jag kan tänka mig att det kanske fortfarande finns vissa luckor i Afrika och kanske några mindre bananrepubliker. Men eftersom ekonomin sticker iväg i flera afrikanska länder är det säkert inte många länder längre som saknar någon form av återförsäljare.

Fast Åland är väl inget eget land, det tillhör väl Finland?
6500rpm; Gotland har ingen heller:).

Bangladesh, Burma, Nordkorea, Rwanda och Zimbabwe är länder som inte listas på bmw.com

Länk

Fast åtminstone en E39 har importerats till Nord-Korea (Nordkoreanerna själva säger säkert att den är byggd där, det gjorde dem med en Mercedes=) Länk

Stephan
65
47
6500rpm
BMW 550iA Touring -06 Porsche 996 Carrera -01
Näe, Åland är ju inget eget land i ordets rätta bemärkelse... men ett självstyrande landskap är det ju med eget parlament, egna lagar... osv.
32
77
325masse
M5 -01
335i F31 -14
Mariehams Bilcenter säljer ännu BMW på Åland. De tar bilarna via en återförsäljare i Ekenäs, Finland. Med andra ord av mig :). Men det är inte många bilar de säljer per år. De är inte en officiell säljare.
ch
129
cheffer
525i -90
I kongo säljs de då inte iaf. Inget officiellt då iaf men klart det finns bmw bilar där ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.