|
|
|
|---|---|
|
En tanke slog mig, i vilken stackars del av världen har BMW inte nått? :) Någon kanske vet? Länder man möjligen känner igen är ju mest intressanta förstås. | |
| Runt 2008 slutade BMW att sälja nya bilar på Åland. | |
|
Kom ihåg att det fanns en separat lista i min gamla E36 över försäljningsorganisationer globalt för BMW. Detta var info från 1996 och redan då fanns de i de allra flesta "riktiga" länder. Jag kan tänka mig att det kanske fortfarande finns vissa luckor i Afrika och kanske några mindre bananrepubliker. Men eftersom ekonomin sticker iväg i flera afrikanska länder är det säkert inte många länder längre som saknar någon form av återförsäljare. Fast Åland är väl inget eget land, det tillhör väl Finland? |
|
|
6500rpm; Gotland har ingen heller:). Bangladesh, Burma, Nordkorea, Rwanda och Zimbabwe är länder som inte listas på bmw.com Länk Fast åtminstone en E39 har importerats till Nord-Korea (Nordkoreanerna själva säger säkert att den är byggd där, det gjorde dem med en Mercedes=) Länk Stephan |
|
| Näe, Åland är ju inget eget land i ordets rätta bemärkelse... men ett självstyrande landskap är det ju med eget parlament, egna lagar... osv. | |
| Mariehams Bilcenter säljer ännu BMW på Åland. De tar bilarna via en återförsäljare i Ekenäs, Finland. Med andra ord av mig :). Men det är inte många bilar de säljer per år. De är inte en officiell säljare. | |
| I kongo säljs de då inte iaf. Inget officiellt då iaf men klart det finns bmw bilar där ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.