AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
566

540 Startar ej, kanske startmotor

mc
201
mcan
535i Touring -11
540iA -95
Hejsan svejsan. Min bil startar inte. Tändningen funkar och allt, men när jag vrider nyckeln till start så händer inget. Det började när det blev kallt, och jag försökte starta efter helgen, då hände först inget. Trodde att det kanske var något med imobilizern eftersom larmet hade gått under helgen, så lite av och på med larmet och försökte igen. Inget hände, försökte en gång till och helt plötsligt startade den... När jag kom fram så stängde jag av, och startade igen och det var inga problem.
Sen var det likadant igen dagen efter och nu startar den inte alls. Jag bytte startmotorn förrförra vintern. Då hade kugghjulet rostat fast? på axeln, lite smörja och den funkade i en vecka sen fick jag byta igen, men denna gången till en bättre begagnad från skroten.
Grejen är att jag har för mig att då så snurrade motorn, men solenoiden orkade inte trycka in drevet i motorn. Denna gången hör jag inte ens motorn. Bilen står lite dumt för att lyftas så jag har inte mätt någonstans ännu. Finns det något relä eller något på väg till solenoiden som man bör kontrollera innan man lyfter bilen?
Eller är det någon som har någon annan ide på hur man kan felsöka lite utan att behöva lyfta?

//MVH Markus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.