|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vojo sitter i samma dilemma som dig, sista bilen är nog det bästa alternativet i denna väderlek. Åk o provkör båda sista bilarna du har länkat till, så får du bästa uppfattningen om bilarna. Lycka till. |
|
|
Mmm 325an var riktigt fin. Men varför i hela friden vill man ha manuell låda?? Speciellt i en 320d/325d. |
|
|
Man vill ha manuell låda för att man inte tycker om automat!, har provat och även ägt flera automatlåde bilar men det passar mej inte alls! tur vi är olika annars hade alla klätt sej/ätit/kört samma och alla hus och trädgårdar sett lika dana ut, man har helt enkelt olika krav! |
|
|
Jag kommer inte ta 4wd igen. Visst kan man acca snabbare på Vintern, men det behövs inte för säkerheten om man kan dämpa sig vad gäller omkörningar över snösträngar på vintern. Det lägger på 1 dl på förbrukningen så inte ens en 320xd är inte särskilt snål. Min ligger på 0,7 nu på vintern (blandad körning). Jag har manuell och visst är det inte helt lätt att komma iväg ryckfritt från stillastående, men det går. På landsväg saknar man inte aut men jag hade trivts bättre med aut överlag. För mig blir nästa bil en 3:a med rwd, aut och bensinsexa, för en smidig körning och jämn motorgångs skull. kompromissa med växellåda eftersom man ändå inte måste lägga i 3:an på en 335/330/325 förrän 100 km/h. Den extra bränsleförbrukningen på ca 3 kr per mil kan jag leva med, det är relativt sätt småpengar. Jag har inte provat en dieselsexa men jag tror inte jag skulle vara nöjd med det heller |
|
| Edit. Jag kan kompromissa med växellåda... Det gick inte att ändra i förra inlägget | |
|
Observera att den silvriga 330xdn hos Upplands Biltorg som länkades till på förra sidan är avslöjad som skruvad från 18000 mil i separat tråd nu på AP. ------- //Lövet |
|
|
Har sett det med, den är ändå inte aktuell men tack för att du uppmärksammade detta! //Vojo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.