|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått reda på av bmw original verkstad och en annan bmw verkstad att mina förglödnings stift är kassa. Alla 4 till 320 diesel. Har märkt att bilen är riktigt trög på starta ibland. Så köpte nya och skulle byta det igår. Då sa polarn att vi testar dom först innan vi byter. Vi tog en kabel och tog från plus och mot förglödnings stiftet för se om vi får en gnista på så sett se om alla funkar. Och vi fick en gnista på alla 4. Vi prova mäta om vi får nån spänning fram, men det får man ju bara när den tycker att det är tillräckligt kallt. ( Bmw hade kopplat upp sig, på så sätt fick jag reda på att alla 4 är kassa ) Nu till min fråga. Vart sitter glödstyrenheten? Har för mig att den sitter innanför handfacket? Kan på nåt sätt tvång ställa så man ser om man får nån spänning fram till styrenheten och om man får nån spänning efter. | |
|
Hej samma fel på min, bytt alla sex glödstift startar ändå inte i kyla, vars söker man fel här näst?? Har en 330 D en E46:a 05:a |
|
| Kan vara batteriet som är dåligt, min 320d glödde inte alls när batteriet var slut. | |
| Nje inte tror ha de är batteriet, har då laddat upp dexordentligt.. | |
|
Glödstyrenheten - läggar alla glödstift av samtidigt brukar den vara boven kostar nån tusenlapp. |
|
| Glödstyrenheten sitter bak på motorn ovanför startmotorn, byts underifrån. | |
| Måste ju nästan vara den då, när vi fel sökte varna den på alla sex stift, men när vi bytte var de bara tre som hade brunnit.. | |
| Tack för svaret. Jag har beställt en glödstyrenhet från schmeidman kostar 1000 kr orginal. Går det att byta den uppifrån kanske. Har inte tillgång till en lift? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.