AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
995

e36 1994 piper slumpmässigt

J3
155
J3n5
325i coupe -94 Daytona Violett
Hej

Har märkt att bilen piper lite då och då. 3 korta pip i rad, men inget lyser eller blinkar. Check controll OK varje gång också. Någon som vet?
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Sökte på "plingar" här på forumet hittade det här, kolla annars i instruktionsboken.

Memo i klockan varje timma tex,

628csi
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Kallare än +3 grader utomhus ger temperaturPLING- det är nog mer slumpmässigt än timsignalen.
Och har du ställt in fartvarning på en viss hastighet så säger färddatorn PLONG.
Timsignalen har jag inte på men är den inte 3* PIP - kan ha fel.

Dessa har en liten diod i resp knapp som lyser om rep funktion är aktiverad förutom temp som inte går att avaktivera.

Minns faktiskt inte om bilen låter då färddatorn larmar om något men i min display syns i alla fall triangel i början och slutet av textrutan då man har fel som inte är åtgärdade t ex låg spolarvätska eller trasig glödlampa.

Pling plong och tipp tapp så här i juletid!

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
J3
155
J3n5
Tack för svar!

Jo vet att den piper då det börjar närma sig kallare temperaturer, men det är som sagt 3 korta pip i följd, alla vätskor verkar ok. Men det där med memo skulle det faktiskt kunna vara. Har dock min färddator på spanska så det är inte det lättaste att programmera. Sett att det finns en guide hur man ställer in språket på den här på forumet. :)
J3
155
J3n5
Tack för svar!

Jo vet att den piper då det börjar närma sig kallare temperaturer, men det är som sagt 3 korta pip i följd, alla vätskor verkar ok. Men det där med memo skulle det faktiskt kunna vara. Har dock min färddator på spanska så det är inte det lättaste att programmera. Sett att det finns en guide hur man ställer in språket på den här på forumet. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.