|
|
|
|---|---|
|
undrar om någon vet vart man kan hitta ett sjysst sportsystem..går det på avbetalning? Sebring eller Simon???? | |
|
Jag monterade Simons Dtm på min förra 328i-96 det ökade bränsleförbrukning något samt ökade ljudnivån markant, fick även lite avgas smällar vid motorbroms... Tyckte även att bilen blev något slöare i toppfart, så mitt råd är behåll orginal eller testa system från Ac Schnitzer eller någon annan välrenomerad Tuning firma. Lycka till, mvh Tobbe |
|
|
schnitzer är att föredra ;) |
|
|
SuperSprint givetvis:-) Mvh Hosse |
|
|
Jag köpte mitt Simons från kat och bak på Tegnaby Bildemontering för 2240:- inkl frakt. Är nöjd med både utseende och ljudnivå, särskilt med tanke på att det inte var så dyrt. Länk www.malte-racing.com |
|
Apo |
jag bytte till supersprint för ett par veckor sedan som jag är relativ nöjd med .. får dock mindre avgas smällar vid motorbroms ibland.. om du är ute efter högt sportigt ljud så är nog inte supersprint och föredra som har något tam ljudnivå. |
| ok. men är det någon som har nå längre erfarenhet av ferrita? | |
X. |
Nån som vet nåt om Schmidt Technik som finns på www.m-style.nu? Mer än att de är lite dyra? |
|
Hejsan. Om man vill ha ett avgassystem med ett riktigt fett ljud så skall man inhandla ett system från Hamann, deras export system som ger för höga ljud i Tyskland men funkar bra i Sverige. Utpriset ligger på 6500kr och det finns ett antal kvar för 4995kr hos www.carfashion.nu , bara maila om man vill vara med. Lite dyrare än vanliga men garanterat värt pengarna, MVH Sunken |
|
|
Mekonomen säljer Simonssportsystem och där vet jag att man kan få avbetala med något Mekonomenkonto eller vad det nu hette ! Ferrita har väldigt bra rykte (har aldrig hört någon klagat över något iallfall), och dessutom så har dom ju rostfritt (väldigt lång garanti)! Länk |
|
|
Du kan få ett "minilån" nästan var du vill bara du är 18 år skriven i Sverige och årslön på minst 110,000. Kolla noga med sportsystem innan du köper, kan de garantera att det inte försämrar.... Vill oxå ha kompressor..... |
|
loqman |
Jag kör med AC Schnitzer och det är mycket skillnad jämför med orginal samt att du får ett super häftigt ljud. Men jag vet inte om de minskar bränsleförbrukning som de lovar. |
Hamilton83 |
Inte för att det här har något med saken att göra men "loqman". Var det svårt att installera "shortshift"? |
loqman |
Jag är verkligen ledsen kompis, jag installerade den inte själv men det ska vara enkelt säger "de". På ettan så har den blivit lite glapp som jag ska ta och dra åt då ska jag se efter om det är lätt att byta spak eller ej. Sätt inte dit hemagjort bara. Det var ju snack om de i någon tidigare inlägg. Se efter där du kanske hittar något bra. |
Hamilton83 |
Man tackar för svaret! "Hellre springa i fel fil än att fila i fel springa" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.