|
|
|
|---|---|
|
Hade varit o hämtat postpaket på ica idag Glad i vågen va man idag. När man ställde sig i korsningen,o just då kom en traktor fullfarandes o raka vägen från slask o snö på huvud vägen. De bara sköljde salt slask o grus över bilen när han for förbi me traktorn. Vart jätte arg på detta o åkte efter honom o frugan filma när vi åkte efter när han raka/ploga vägen. Gångende till med fick på sig av detta när gick på gång banan brevid barn o familjer vände sig om skrek efter traktorn. Stanna honom lite längre ner i vägen,o fråga honom va f__n han höll på med. Detta fick jag som svar av honom. Du får skylla dig själv när du står där me bilen ska jag sakta ner för allting jag ser. Vad är de du säger för nått sa jag Är du dum i huvudet. Vart bara fingret från honom o sen stack han bara. Ringde o prata me våra plogare i samhället,o hörde mig för vad de sa om detta. O de sa att så får man inte bete sig alls. Ring o prata med de ansvariga på svevia sa dom o se vad som händer sen. Detta har jag gjort nu,men klockan han redan bli 16 innan jag han o ringa Så de får bli imorn. Va bara tvungen skriva av mig lite. Vart ursinnig på detta. :( | |
| Folk dör i svält och krig runt hela världen, men detta måste få ett slut! | |
|
qsacage: hur hade du reagerat då? själv hade jag blivit riktigt jäkla arg! mentaliteten hos ett större antal människor och som du qsacage representerar är "så länge det inte drabbar mig skiter jag i vilket" |
|
|
Håller med skorpionen, det är jäkligt irriterande när det drabbar en själv. När jag bodde i lägenhet och hade min 328 på gatan fick den regelbundet speglarna förstörda av plogbilar och sopbilar som skulle fram. Skittrist, "the things you own end up owning you" som det heter :-( Jag kan hålla med q om att detta problem inte är i klass med krig eller svält men att behöva understryka det...I rest my case... detta ör ju trots allt ett bilforum eller hur? :-) |
|
| Precis, lika bra att lägga ner forumet eftersom inga av våra problem är värda att vädras här med tanke på alla som har det svårt runt om i världen. | |
| qsacage: Make a change! Sälj alla dina "statussymboler" som bil, hus på landet, lägenhet osv. Bosätt dig i en billig hyresrätt. Skaffa en billig bruxbil, i 20" kronors klassen. NU får du massor med pengar över, alla dessa pengar skänker du sedan till valfria hjälporganisationer som bekämpar svält o elände i världen. Visst kommer det kännas bra att du gör skillnad?? Eller? | |
|
Hallå killar. :) Ok, kanske uttryckte mig klumpigt. Jag ger trådskaparen rätt i att bli upprörd, även att säga åt traktorföraren. Men är det inte lite överspelat nu? Ska vi verkligen ringa runt och jaga vidare denna fruktansvärda kriminella skurk? Kanske TS ska vidtaga juridiska åtgärder och skicka en armada med advokater på honom? Kan lokal media kolla upp fallet? Kan vi spåra traktorn för att kolla att den var besiktad? Kanske regeringen kan tillsätta en utredning? Kan EU göra något? De fixade ju problemet med olika stora jordgubbar.. Kan vi kalla in NATO eller låna en hit en B52:a från jänkarna? Det jag menade med min kommentar var att vi ska vara glada att vi i Sverige bara har dessa stormar i vattenglas. Det kunde vart värre. Det är bara att knyta näven i fickan och räkna till 10 på vanligt svenskt manér så går det över. :) |
|
|
Vi får ha överseende med att TS skrev i ett tillstånd av ilska strax efter händelsen. Jag vet själv hur det är att bli riktigt förbannad och jag har flertalet gånger blivit det, främst när någon gör något livsfarligt i trafiken. En gång mötte jag två turistbussar i bredd (omkörning på 2-filig väg) från samma resebolag. Genom en skymd kurva och allt. Jag räddade mig på en avtagsväg och sedan vände jag och jagade ikapp dessa, tog tel.nr, men sedan hann jag lugna ner mig såpass att jag aldrig gjorde något åt det. En annan gång gjorde ett par ungdomar vansinnesomkörningar och jag fick en sådan adrenalinrusning att jag åkte efter dem tills jag hittade dem stillastående efter en mindre väg. Försökte boxa in den ena och hoppade ur. Han lyckades backa ut och pipa iväg och min dåvarande diesel hann inte efter och det är jag väldigt glad över idag för annars hade jag troligen blivit åtalad... Kort sagt, jag tycker inte det är konstigt att någon är riktigt förbannad i ett tidigt stadie efter att någon betett sig illa ;) |
|
|
tråkigt att du fått bilen spolad med smuts och grus men om plogaren ska köra väldigt försiktigt så blir det tyvärr mindre plogat och då klagar vi på det. den smidiga lösningen är nog att stanna lite längre innan korsningen då man ser plogen vara i antågande. Vintern tar hårt på bilen - saltmonstret har fått smak på cabben men hoppas att svarta rostskyddsgeggan jag smetade på i höstas ska fastna i halsen på saltmonstret. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Fick samtal idag ang traktor talibanen Han fick 3je varning för sitt dårliga betende för gångtrafikanter o bilister. Jo svevia ringde tala om att han nu har fått sparken för sitt uppförande. Att han nu ska flytta o börja sitt nya jobb uppe i norrland o jobba i gruvan. Så där kan hålla sig i all framtid sa svevias överordnad o gå loss på berg o sten istället. Han vart bara ett halvår anställd på svevia för sitt dårliga uppförande + sina arbetskolegor. Känns skönt o sätta åt sådana personer som teroriserar för andra personer. Har inte hunnit tvätta bilen en,men i morn blir de av o se grusmattret i plåten. Då skulle jag anmäla detta till trafikskade nämden sa personal chefen på svevia. Återkommer när jag vet mer. Inte kul alls detta... |
|
|
En liten ljusglimt i den tråkiga historien är ju dock att ditt agerande fick Svevia att säga upp vederbörande så hans uppförande nu inte drabbar ännu fler i framtiden. Hoppas att bilen inte fått några skador! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Klart man skall säga till. Själv fick jag huvudinsatsledaren på SJ omplacerad då han gillade att blinka med sitt blåljus när han ville om mig men inte klarade det då han körde en trött V70. Han utgick väl ifrån att jag skulle ta honom på allvar när han blåljusblinkade sitt missnöjje. Vilket han fick veta vid stoppet vid ett rödljus. Jag gick fram till honom och bad om namn och tjänsgöringsnummer. Han vägrade så jag fick be ha chef att ta reda på vem som hade den bilen vid det aktuella tillfället. 2 och en halv vecka senare fick jag en ursäkt och vetskap om att han hade blivi omplacerad samt upplyst om att man inte får bedriva "taxi"näring då även hans fru satt i bilen - skulle väl till jobbet antar jag. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Sedan har vi den läbbiga situationen här i Skåne med den sk betsskörden.. Då möter man överlastade och grusiga/leriga betbilar och från dem kan vad som helst flyga i storlek. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Kävlingepågen, hur kunde du avgöra att han inte var på en utryckning och varför släpper du inte förbi en bil med blåljus? I mina ögon är det ju faktiskt du som beter dig som en idiot i den uppkomna situationen. |
|
Bunf. Nog för jag kan vara rättshaverist ibland. För att du skall få hela bilden så lägger jag till att jag skulle köra om honom och bilen framför. När jag nästan är uppe vid honom får han för sig att han skall köra om. Jag fick stå på hejdaren för att inte köra in i honom. När han hade kört om bilen och lagt sig till höger körde jag om de båda och han fick the angry eye av mig. Jag lade mig framför honom och hn gasade ikapp mig och började sniffa mig i röven. Då stämplade jag och han fick svårt att hänga på. Det var då han började att blinka blått och slutade efer ett tag när han insåg att han int skulle komma ikapp mig. Han startde igen vid rödljuset. Om han nu var ute på utryckning - varför satt hans fru brevid? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.