AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.487

belysning på navskärm

Jag har ett par funderingar som gäller navigationsskärmen på en X5-02. Ska det inte vara någon belysning i knapparna till navskärmen.När det är mörkt ute, är det inte möjligt att
se vilken knapp man trycker på.Allt annat är ju belyst !!!

Sen tycker jag att bakgrundsbelysningen i navskärmen är svag direkt när man startar bilen! Efter ett par minuter tycker jag att det blir bättre.Om man gör en uppdatering med
ny skiva, får man ett "modernare"utseende av kartbilden ?? Anser att det är rätt svårt
att åka efter kartbilden, eftersom den byter karta hela tiden + svår att se jämfört med modernare GPS:er !!
Har nu kollat på en annan bil, och knapparna ska lysa ! Är det nån som har fixat detta själv ?? Borde ju gå att byta lampor på nåt sätt om man plockar isär skärmen !!!
Det måste vara nån mer än jag som har problem med nav.skärmen! Verkar vara ett vanligt problem om man "googlar"problemet !!
Har sett att det finns lösa skärmar att köpa från tex Hongkong, men finns det ingen här i Sverige som fixar nav.skärmar+belysningen i dessa ???
Bmw tar omkring 20000:- för en ny skärm (som är en komplett enhet), medans nya skärmar kostar under 150usd + frakt ! Men det fixar inte belysningen till knapparna !!

Mycket tacksam för tips !!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.