AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.424

Ny AutoPower provkörning - BMW M6

Nu finns en provkörning av BMW M6 med massor av bilder på Länk

Mycket nöje!
//AutoPower.se
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
underhållande, bra skrivit.. Bara ett fel Alexander Kjellström, du ringde inte när du stannade till i Uppsala. hade kommit direkt :)
Snacka om habegär. Såg en M6 cab, 168 T€ i München i sommras, tjejen fick dra ut mig från BMW för vi var på väg till Italien.
bra skrivet.. vilken bil..har bara sett caben live och herregud alltså.. inte för att jag har råd men skulle så gärna vilja se en m6 csl i samma stuk som m3 csl för då är det bara att börja spara
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Underbar bil, härligt skrivet reportage :)
Tänk att hitta nyckeln till en sån under julgranen
Bästa testet jag någonsin läst - det kändes verkligen som man åkte med i bilen under testet hehe.

10 av 10 möjliga Bmw logos av mig :D

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det där gjorde du riktigt bra Alexander !!
Framförallt tack för fikapausen så jag fick ratta den en stund :) helt galen bil.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Trevlig frukostläsning. Körde en Audi A8 2011 förra året, det va också något av det sjukaste jag kört. Rena flygplanet, men en M6 lär man aldrig få köra.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Satt och log under hela läsningen - mycket bra skrivet! Den entusiasm du har för både bilen och märket har förflyttat sig utan problem till det skrivna ordet, vilket inte alls är så enkelt som det låter. Bravo!

Och sicken bil...

----
BMW CS #6212
65
47
6500rpm
BMW 550iA Touring -06 Porsche 996 Carrera -01
Tack för en högkvalitativ artikel med fina foton!
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Alexander, superbra läsning.

Kanon
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Bra skrivet!
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Borde man inte va lite mer objektiv när man ska recensera en bil?

Du skriver själv i slutet att BMW är det ända du har i huvudet typ, finns inget bättre. Allt är bäst med BMW M6, allt är helt makalöst. Nej du, den där recensionen kan vem som helst med lite fantasi och inlevelse skriva utan att ens ha kört bilen.

Lite mer objektiv ren fakta men givetvis med lite härlig glimt i önskas nästa gång. Men det är ju min åsikt.
Äh, det är ju ett BMW forum så det är klart att det inte skall vara en alltför objektiv bedömning ;-)
Jag tyckte det gav trevlig läsning iaf!
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Bra att vi slapp få veta hur många badbollar man får in i skuffen ;) Dom som verkligen har råd köpa en tror jag inte bryr sej om subtila objektiviteter,( dom kommer i teknikens värld så småningom) Vi som inte har råd fick en härlig resa med din artikel.
:)
Sjukt snygg bil och trevlig läsning! Bilen är verkligen grymt snygg. Har haft lyckan att ha en M6 en kort tid, en import för flera år sedan och minns hur grym den var. Fick lite flash back när jag ser på dessa bilder då jag har några liknande på den kärran. Den nya är dock ännu mycket snyggare i linjerna. Framförallt bakpartiet är numera harmoniskt.

Satt för övrigt en kväll och kikade på denna firmas hemsida. Har längre tillbaka köpt några bilar här och de har sjukt läckra bilar. Dock inga M6 nu men en hel del annat ögongodis. Länk

sorry för OT :-)

kan för övrigt säga att en M6-a med sommardäck inte är någon höjdarbil i januari...minns jag.

/Anders
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
En eloge till skribenten, jag tycker han balanserade det väl faktiskt och nämnde förbrukning med mera samtidigt som han tydligt beskrev entusiasmen en M6 bör väcka. Vad för nackdelar skulle han ha dragit upp vid denna provkörning, att den är opraktisk, att reservdelar kostar skjortan eller att körkortet sitter löst?

Det begriper väl vem som än läser.

//Bjersér
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Stort tack för alla synpunkter! Nu känner jag mig sjukt taggad att skriva fler bra provkörningar!

Alexander
Har inte kört M6 GC men väl M5 samt 650i xDrive så man kan få en rätt bra idé vilken otrolig maskin det handlar om. Lite kul att 650i xDrive GC är på två tiondelar när lika snabb till 100km/h som M6 samt någon halv deciliter snålare blandat. Kan tänka mig att man får en slant över om man "går ner till en 650i xDrive GC" men direkt billiga är ju de ej. "Spinner loss i 150" kanske liksom AMGs kommande 4-matic tyder på en M6 xDrive inom det närmaste året.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.