|
|
|
|---|---|
|
Hej, som rubriken lyder så ska jag köpa olja, det är en bmw e46 328i -99. Har kollat i intruktionsboken efter det med där nämns inte direkt vad man ska ha. Ska köpa på biltema (köper det där endast för jag ska göra täta oljebyten istället framöver) så vad rekommenderar ni? | |
| Köp oljan på ebay istället. Jag köper Shell helix 5w-40 LL01 till mina bilar ca 60 kr litern inkl frakt vid köp av 10 liter. | |
|
Rekommenderar denna oljan: Länk Köpte 20 liter av den och även 5 liter Castrol 10W60. Beställde i torsdags och igår stod paketet på trappan! Jag beställde och betalade för en 20liters-dunk av Aral-oljan men fick 5st 4-litersdunkar, vilket inte gör något - tvärtom är det smidigare med smådunkar när man får dem till samma pris. Aral-oljan är ruggigt bra och har äkta syntetisk PAO-basolja, vilket inte är fallet hos de allra flesta så kallade "syntetiska" 5W40-oljorna (det finns iofs några få undantag!). Lägsta flytbarhetstemperaturen är ca -60grader C för SuperTronic 0W40! Den har även de senaste klassningarna (t ex API SN och inte SM som det står på Levoils hemsida) och BMW LL-04 (vilket är bakåtkompatibelt med LL-01 och LL-98). Även Castrols 10W60-olja hade API SN-klassningen. Jag betalade med PayPal och det var smidigt. Kort och gott: Levoil rekommenderas starkt! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
tack så mycket för bra svar! ska köpas nästa gång när man har mer tid ;) men såg en dunk där som var fully synthetic och som stod att den passar till bmw, saab, GM och något till.. så antar att den passar? |
|
| Bättre kvalitet här: www.mapodo.de | |
|
...och vad är det som gör att Mapodo.de har bättre kvalitet på sina oljor? Det är specarna och typen av olja som är intressant, inte vilken som är dyrast. Få oljor slår Aral SuperTronic 0W40, så jag har svårt att förstå varför man skall köpa dyrare oljor med sämre specar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jo, dyrare är bättre även om det är samma produkter. Det spelar ingen roll var man köper oljan ifrån så länge klassningarna uppfylls. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.