AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.126

Några invändningar om den här 335i -11?

to
39
torok
335d Touring -08
Länk
väldigt bra pris och spec skulle jag säga. Har du handlat av en privatperson tidigare? Jag har aldrig gjort det men det fungerar säkert om man talar tyska bra? Läge att kolla all historik förstås, men bilen ser fin ut. Milen borde väl rimligen vara korrekta på en så ny bil. Privat säljare är då det som jag reagerar på.

/Anders
Har du kontaktat säljaren? Annonsen är illa utförd och känns som en privathandlare frågan om säljaren har något med www-imlicht2012.de att göra?!

Det är värt att höra av sig på annonsen och få reda på mer det bör vara en EU-bil med tanke på internet tillvalet.

Jag har köpt flera bilar av privatpersoner i Tyskland och kan säga dessa är helt ok att handla med, ofta får man bättre service än hos svenska bilhandlare.

Den första jag handlade av byta vindrutan på min begäran har för mig den bara var lite sliten ej spricka, hämtade mig på flygplatsen samt lånade ut sina regskyltar.

Stephan
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Du köper väl främst entusiastbilar Stephan735i? Det blir ju andra sorts människor man har att göra med då.

Tror man ska ha lite tur med vilken person man stöter på för en standardbil. Vissa är väldigt trevliga och pratar gärna engelska, sen finns de tyskarna som föredrar det som de känner till, och det är att sälja till en tysk, med hjälp av de tyska språket. Ring och prata med säljaren så märker du nog snabbt hur inställningen hos säljaren är.

Grelle; Nja kan väl inte säga att de jag köpt av har varit entusiaster dock petiga utom polisen som bara testat toppfarten en gång, aldrig bytt bromsvätskan och hade ett överfyllt garage där grejer nästan ramlade ut när porten gled upp. Men han hämtade på hotellet och hjälpte till med exportskyltar dock hann han hota med att skjuta oss om vi drog med bilen vid ett tillfälle=). Asken var med den gången och vilken hemfärd det blev vindrutespolarmunstyckena var igensatta och nyckeln så sliten att det tog 5min att få igång den i Halmstad.

Det var näst sämsta hemfärden, sämsta var köpet från en mindre handlare i Berlin som inte fått ordning på den röda Ford Probe jag hade valt men hade en turkosmetallic som jag accepterade dock var försäkring/skyltar skrivna på den röda (kul när polisen stoppade) dessutom var det bilhandlarskyltar så dessa gällde bara till gränsen = bilen gick som frakt på färjan. Det var av typen vimpelhandlare och det hände 1997, har lärt mig en del sedan dess.

Generellt är tyskar hjälpsamma så man kan förvänta sig att de fixar någon som kan engelska och assisterar vid zulassung. Men som sagt känn av och köp enbart av någon som det känns bra med.

Stephan
Men det kräver ju betydligt mera kunskap av dig som köpare att köpa från en privatperson är värt att betona.

/Anders
to
39
torok
335d Touring -08
Har köpt alla mina BMW från privatpersoner i Tyskland och har alltid funkat utmärkt :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.