|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte lasthållare (takräcke) till min E91 som har slimline rails. I manualen står det att den bakre lasthållaren skall vara ca 610mm från slutet av railsen (till springan där taket slutar och bakluckan börjar). Sedan står det att den främre lasthållaren skall monteras så att det är ca 715mm mellan den bakre och främre hållaren. Det ger då ett avstånd från den främre hållaren fram till framkanten av railsen på ca 480mm. Allt väl så långt. Men i paketet till lasthållarna följde det också med ett enskilt blad med en ritning som säger något annat. Där står det samma avstånd mellan lasthållarna (715mm) men där han man utgått ifrån den främre änden av railsen och specar ett avstånd från railsens framkant till den främre lasthållaren på 375mm. Det innebär 10.5cm längre fram än vad manualen säger. Inget sägs om avståndet från den bakre lasthållaren till railsens bakkant (som i manualen är specad till 610mm). Vilken ska jag gå efter? Spelar 10 cm någon roll egentligen? Rent visuellt så känns det som om lasthållarna som är monterade enligt manualen sitter lite långt bak men jag är inte säker. Någon som vet vilka mått som gäller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.