|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Mm, men jag tror fortfarande inte du hittar en fräsch & ärlig 997 cab för under - säg, 400k! Så let's not overdrive OK..? ;) | |
|
Sen har du inte samma spekulanter på en cab Så man får ju jämföra äpplen o äpplen och inte äpplen o päron |
|
| Men päron är godare, om man jämför..? | |
| Det kan jag hålla med om ;) | |
| & jag är helt säker på att den som vill kan köpa en ärlig och fin 997-cab för under 400k om man lägger ner sig lite... Har sett tyska PZ annonsera ut bilar i ungefär den prisklassen. | |
| Nu 3 år senare har cabben ( WGA402 ) i tråden ökat 50k i värde. Står prisbilden på 997 så still? Länk | |
|
"Står prisbilden på 997 så still?" Ja. Många sportbilar har dessutom ökat i värde... MVH Christofer |
|
|
Instämmer, t.o.m. 996 verkar ha stannat upp. Förmodligen nymodigheter som elektromekanisk styrning och "hot om turbo" på alla motorerna som påverkar =). Mvh Thomas |
|
|
Citerar annonsen: "En tidlös klassiker full av elegans och körglädje i stilrent utförande – helsvart interiör och exteriör i Basalt Black metallic. Utrustning i urval: 19” aluminiumfälgar Porsche original i femekersdesign med splitternya Michelindäck..." Vilken ordbajsare, den säljaren måste absolut vart mäklare tidigare... =) MVH Christofer |
|
|
Känns som prisbilden är påväg upp, enda som faller just nu är 991. Tyvärr får dom nog ganska lätt sålt den för 350 kkr. För ett år sedan kunde du få en 997 carrera s cab manuell för samma pengar. |
|
| Är det skenande bostadspriser i kombination med den svaga kronkursen som gör att denna typ av varor skenar så våldsamt i pris? Även äldre 911:or har stuckit iväg, liksom Rolexklockor och annat "extravagant". | |
|
Något har tydligen hänt med 911marknaden de senaste åren. Har under hösten och våren fått mail ifrån flera privatpersoner och ett par bilhandlare som undrar om jag vill sälja bilen vilket aldrig hänt tidigare på några av mina andra bilar... Iofs kul för oss som redan har en 997 men frågan är vad man skall byta till? 997 GTS cab som jag har på bevakning växer inte på träd och har ju också stigit i pris och 991 är fortfarande lite för dyr. Dock tycker jag att även priskurvan för 991 planat ut - har sålts en del fina 2-3 år gamla cabbar kring miljonen så något dramatiskt fall är det ju inte frågan om direkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.