|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Funderar på att koppla in ett slutsteg, som jag har liggandes, för att driva en bas i låda. Tänkte kolla här om någon kopplat in ett sådant i en BMW 1-serie (e87)?. Då batteriet sitter baktill och det finns högtalare i hatthyllan, borde det väl inte behövas någon kabeldragning utanför bagageutrymmet? Fundering 1: Har läst att man kan använda cigarettuttaget bak som remote, hur gör man detta lämpligvis. köpa en mobilladdare för bilen o klippa av mobiltelefonkontakten? Fundering 2. Är det lämpligt att använda signalen till högtalarna i hatthyllan, är de låga frekvenserna med? Fundering 2 Slutstegets placering blir ju nära batteriet då är det väl bäst att jorda på batteriets minuspool? Tacksam för svar! | |
|
Jag undrar något liknande. Hur kopplar man en en baslåda på enklast möjliga vis? Jag har BMW business och saknar just nu de låga frekvenserna. Uppskattar svar. |
|
|
androxe: det är bra att ta signal från midbasarna under framstolarna. KayMonky: Självklart behöver du en sub, samt ett steg som FUNGERAR BRA I NYA BMW. Mosconi ONE-serien är det enda "vi" vet inte strular, ren fakta. (några här på forumet instämmer efter att ha gått omvägen via andra steg) Pierre Seastreams Garage i Stockholm |
|
|
Svarar ett år senare i fall någon annan undrar. Jag gjorde som horsyhorse sa. Tog ett högnivåsteg och klippte av sladdarna under sätet som går till basarna. Trångt var det men förgrenade kablarna med en "sockerbit" Blå/vit = + Blå/brun = - Blå/svart = + Blå/brun = - (Tar man signal från bakhögtalarna får man ingen bas märkte jag.) Remoten skarvade jag också med en sockerbit från ciguttaget som jag hade under armstödet i mittkonsolen. Jorden tog jag från batteriet. Glasfibrade en 8" låda som jag satte i sidofacket i bagaget. Blev riktigt nöjd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.