AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
513

Värme på hela tiden i 735 -91

Har just köpt en 735 IA -91 , men den blåser bara varmluft hela tiden. Fläkten går som den ska , men det blåser inte ut luft genom kanalerna som det borde göra. Vad kan det vara ???

Tacksam för svar...

Alla stav fel är äkta , inga fejkfel här inte......
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kanske kan vara värmespjället som har fastnat?

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag vet inte så mycket om det, men om ingen på forumet vet så hör med din BMW verkstad.

//Schnitzer
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Detta verkar vara lite av en sjuka på 535/735 runt -90

På femserie-forumet dryftas problemet ofta. Vanligaste uppfattningen är att det är stegmotorn till något av luftspjällen som inte gör det den ska.
//Schnitzer :

Vart sitter värmespjället i den ?? Måste man riva halva bilen ???

Alla stavfel är äkta , inga fejkade fel här inte......
st
88
stene
530i 88a (e34)
det sitter två värmekranar ute i motorrummet vid vänster fjäderben mot torpedväggen. om dem har hakat upp sig (elektroniskt bullshit förståss) så har du varm vatten in i kupén hela tiden. då får man varmt vid föterna o kallt upptill oavsett hur man än ställer in eccn. hade samma problem men köpte magnetventilerna på skroten för 500kr sen var det klart.

kolla mekartips! hjälpte mig iaf :-)
Stene :

Jag har varmluft överallt i bilen , uppe och nere....
Hade jag haft lite kallt så skulle jag vara glad.

Kan det vara gasen till klimaten som måste fyllas på?

Alla stavfel är äkta , inga fejkade fel här inte......
st
88
stene
530i 88a (e34)
hmm men börja med att kolla funktionen hos dem där värmekranarna. koppla på plus o minus klickar det då e det okej, inte då ska dem bytas.låt oss säga att dem funkar=spjällerna?? stänger dem o öppnar som de ska? enklast om du demonterar panelen under ratten o panelerna på v/h sida på mittkonsollen. sen om man lägger sig upp o ner i framsätet så kan man se hur motorerna jobbar , om de jobbar o om dem stänger o öppnar som dem ska. om ingat av ovannämda hjälper... då vet jag faktist inte. pröva byt databox o klimapanel? har du tillräckligt med gas? snurrar ac kompressorn? du behöver inte köpa helt nya grejjer det finns hur mycket som helst till dem här bilarna på skroten. hör av dig o berätta hur det går jag tittar in då o då på rasterna (smurfar från jobbet)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.