|
|
|
|---|---|
|
Har just köpt en 735 IA -91 , men den blåser bara varmluft hela tiden. Fläkten går som den ska , men det blåser inte ut luft genom kanalerna som det borde göra. Vad kan det vara ??? Tacksam för svar... Alla stav fel är äkta , inga fejkfel här inte...... | |
|
Kanske kan vara värmespjället som har fastnat? //Schnitzer |
|
|
Jag vet inte så mycket om det, men om ingen på forumet vet så hör med din BMW verkstad. //Schnitzer |
|
|
Detta verkar vara lite av en sjuka på 535/735 runt -90 På femserie-forumet dryftas problemet ofta. Vanligaste uppfattningen är att det är stegmotorn till något av luftspjällen som inte gör det den ska. |
|
|
//Schnitzer : Vart sitter värmespjället i den ?? Måste man riva halva bilen ??? Alla stavfel är äkta , inga fejkade fel här inte...... |
|
|
det sitter två värmekranar ute i motorrummet vid vänster fjäderben mot torpedväggen. om dem har hakat upp sig (elektroniskt bullshit förståss) så har du varm vatten in i kupén hela tiden. då får man varmt vid föterna o kallt upptill oavsett hur man än ställer in eccn. hade samma problem men köpte magnetventilerna på skroten för 500kr sen var det klart. kolla mekartips! hjälpte mig iaf :-) |
|
|
Stene : Jag har varmluft överallt i bilen , uppe och nere.... Hade jag haft lite kallt så skulle jag vara glad. Kan det vara gasen till klimaten som måste fyllas på? Alla stavfel är äkta , inga fejkade fel här inte...... |
|
| hmm men börja med att kolla funktionen hos dem där värmekranarna. koppla på plus o minus klickar det då e det okej, inte då ska dem bytas.låt oss säga att dem funkar=spjällerna?? stänger dem o öppnar som de ska? enklast om du demonterar panelen under ratten o panelerna på v/h sida på mittkonsollen. sen om man lägger sig upp o ner i framsätet så kan man se hur motorerna jobbar , om de jobbar o om dem stänger o öppnar som dem ska. om ingat av ovannämda hjälper... då vet jag faktist inte. pröva byt databox o klimapanel? har du tillräckligt med gas? snurrar ac kompressorn? du behöver inte köpa helt nya grejjer det finns hur mycket som helst till dem här bilarna på skroten. hör av dig o berätta hur det går jag tittar in då o då på rasterna (smurfar från jobbet) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.