AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
16.162

E81 fönsterproblem, hittar ingen lösning

Sida 2 av 2
Re
15
Reine w
Bmw 120d coupe -08
Bmw 330d cab -09
Till Peppeb, fick själv samma problem som du på min 120 Coupe i mellandagarna, hos mig var det fotrumsmodulen som gått sönder. På min bil funkade det på passargerarsidan men inte på förarsidan. Ska lämna in min nästa vecka, Kostar med arbete + material + Programmering av box 84000 minus rabbat = 6800kr
Fan vad dyrt... (Om det vare sig är fotrumsmodul eller motor). Bilen ska även servas i februari så blir en kostsam månad. Tack för svar!
Har också problem med fotrumsmodulen visade det sig.
Min har varnat för trasiga lampor, men jag har inte hittat vilken lampa det är då alla fungerar. Idag hade jag bilen på service och bad att de skulle kika vad det kunde vara, visade sig att fotrumsmodulen var trasig.
Tur att bilen gått under 8000mil så självrisken inte blir så farlig.
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Jag såg inte frågan till mig tidigare. Det var ju ett tag sedan nu :) Men ja, jag lämnar in den till icke BMW verkstad som jag har större förtroende för. Det kostade väl ett par hundringar för dem att kabibrera om ändlägena. Jag fått göra det varje vinter UTOM denna. Det strulade en kväll för mig, dock så löste det sig när jag drog upp och ner rutan flera gånger. Flyt? Förmodligen :)
Men ja, deicer spray innan man öppnar dörren är ju ett bra tips.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Hur gör man för att kalibrera om ändlägena? Är det verkligen det man gör?
För hissarna stannar ju på ström. Eller räknar elektroniken motorpulser som till elstolar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.