|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en bmw compact-96 där dom bytt från en 316 motor till en 318is motor. Har haft lite problem med att den går på tre cylindrar och har kommit fram till att det kan vara så att dom gjort en nödlösning av placeringen av tändspolarna som gjort att det kommer in fukt i motorn. Mina tändspolar sitter på vänstra "fjäderhuset" typ... ska det vara så? En kamrat sa att dom brukar sitta rätt på tändstiften på den typen av motor. Nån som vet? Tacksam för svar! | |
|
Ja, det är originalplaceringen av tändmodulen. Kolla så att inte det är ventilkåpspackningen som läcker kring tändstiftsbrunnarna, gör den det lägger det sig olja kring stifen som kan ge upphov till misständningar. Enklast är att dra upp tändkablarna och se om de är fuktiga av olja. -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| Tack, ska testa det även om jag för en månad sen bytte både tändkablar och tändstift och det inte blev nåt bättre efter det :) | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Hjälper inte att du bytt stift och kablar om det går ner olja i tändstiftsbrunnarna. Du kommer inte ihåg om det var klabbigt på dom gamla kablarna? |
|
Nej det har jag inte för mig att det var! Fattar inte varför bilen går så ojämnt i blött väder. .måste komma in fukt nånstans :/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.