AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.134

var hittar jag stift 11 och 14 för att kortsluta startmotorn? Nyckelproblem på e38

st
20
starlight_730
730iA -94 (e38)
Hej! min nyckel bara snurrar och har inga lägen kvar så det ska bytas ratt och tändningslås på bilen som är en 730 v8 1994.
Problemet är att jag har ett par mil till verkstan och måste köra den dit då det är en automatlåda.
Bilen ligger i tändningsläge och jag läste på forumet att man kunde kortsluta stift 11 och 14 vid serviceåterställaren i motorrummet och då skulle startmotorn gå runt och bilen starta.
Min fråga är följande.. var sitter dom stiftena? vet inte var jag hittar dom och om jag gör det är det bara att ta en kabel mellan dom i så fall? beskriv gärna utförligt eller om det finns bilder då jag inte har en susning om vad jag skall göra alternativt om det finns något annat knep att få igång den..
Tack på förhand..
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag vet inte hur "politiskt korrekt" det är att lägga ut information som kan missbrukas. Men informationen går enkelt att hitta på nätet.
Har själv använt mig av metoden på min fd. E32 då den vägrade starta pga. problem med en eftermonterad Carguard startspärr. Länk

Mvh. Patric, BMWCS #4598
st
20
starlight_730
730iA -94 (e38)
Ok.. Förstår dig helt och hållet och håller med dig..
Tack för infon..
Hittade ett sätt att lösa det så jag inte behövde bygla den.. så om du behöver infon vid ett problem med tändingslås på bmw som har samma system som e38 och inte vill gå o lyfta på huven hela tiden tills delarna kommer så hör av dig..

Tack än en gång för hjälpen..

Mvh Emanuel
le
1
leif_se
316i -95
Emanuel,

Har du möjlighet att dela med dig av din lösning? Står med en BMW 316 -95 som jag fick tvångsstanna eftersom nyckeln inte gick att vrida. 1-2 veckors väntan på en ny cylinder är ju en mindre katastrof. Din metod är vore en härlig tillfällig hjälp.

MVH
Leif
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.