|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu när temperaturen börjar sjunka utomhus så näst intill vägrar min bil att starta, om jag nöter i ca: 1-2 min så hoppar den igång. Jag tänkte då att glödstiften börja bli slut men enligt felkoderna så är det inte stiften utan nått som har med kommunikationen att göra, dessa felkoder fick jag ut. 4A79 - Glödsystem, kommunikation - Permanent 4A74 - Glödsystem, kommunikation - Permanent Koderna är utlästa med Auto com programvara på en MECA verkstad. Jag kan inte nollställa dessa felkoder heller och när jag provar starta bilen har jag märkt att den helt och hållet hoppar över glödningen och börjar dra runt motorn direkt när jag trycker på knappen, ibland kan den prova glöda men då gör den det i ca: 2sek så stiften kan omöjligt hinna bli varna på den tiden. Så min fråga är alltså om någon varit med om samma felkoder och löst problemet eller om nån annan kan ha en susning om vad som kan vara fel? Kan tillägga att batteriet är redan utbytt och registrerat inför vintern så det är inte felet. MVH// Dennis | |
|
Hej, Har du fått något svar på detta ? har samma problem men hittar inget. mvh Kevin |
|
| Glödkontrollenhet. Byt och det bör va ur världen (kallas glödrelä mm också) | |
| Som skrivet ovan, bytte "glödrelä" sen fungerade det igen. Sitter snett under insuget, busenkelt att byta och kostar i runda slängar någon hundralapp för ett nästan nytt på bildelsbasen . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.