AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
961

E39 530D köptankar

Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Någon som vet var jag kan hitta en fin e39a 530D facelift?Krav automat och m-paket.Både kombi och sedan är av intresse.Hittar inga på blocket till vettig pris.Hittade denna här,någon som känner igen den?

Länk
Vilken festlig historik, tillverkad 2003-06-18, uttagen i Italien 2003-06-27 och tagen i trafik i Sverige 2004-08-31.

Vill du ha en 530dAM E39 och vill köpa den i Sverige kan du inte vara alltför kräsen och för 39900kr ser den helt ok ut.

Vill du hitta en riktigt fin måste du köpa utomlands.

En sådan här Edition Sport i Carbonschwarz/Nappa Zimt är otroligt läckra. Här är två den dyrare ser bra ut men det billigare kan också vara något.

Länk

Länk
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
hmm italien,har bara dålig erfarenhet med Italien import.De va inte direkt billiga,hellre köper jag en e60 för de pengarna.Någon härifrån som har kikat kanske på den silvriga från gbg?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Får man fråga varför du ska ha en Diesel ?

Kör du extremt mycket per år ?

Mvh
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Inget slår en diesel bil som bruksbil/arbetshäst.Plus att jag älskar motor karaktären :)
Ahmo; Om du hoppar den för att den kommer ifrån Italien varför undrar du då om någon kollat på den? Det är alltså den i Gbg som är i Italienutförande utan värmesitsar och kom till Sverige som ettåring.

Edition Individual Sportbilarna är de i Tyskland dessa är Tysksålda med värmesitsar.

Stephan
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
BMW 530d med GM automatlådan kan vara bland det mest olämpliga man kan chippa. Den lådan klarar precis av vridmomentet som motorn levererar original.

-------
//Lövet
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Utan att vilja vara negativ, måste jag nog hålla med Lövet. Otaliga lådras på chippade 530 har passerat i detta forum och i bekantskapskretsen. Köper man en sådan får man ha lite slantar undanstoppat till ett lådbyte, för det är bara en tidsfråga innan raset kommer.
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Visste inte att det fanns Italiensk variant,tack för rådet,jag hoppar över den och hoppas att det dyker upp något intressant.Det finns två till uppåt landet men det är för långt för att åka dit och bli besviken.
GM
58
GMCpickup
535D Alpinweiss e61-08
Chevrolet C20-77 6,2D
Opel Vectra -99
Hoppa över automat....manuell e suveränt på 530D...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.