AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.556

PANIK, hur komma in i bil!

kr
169
krille1488
850i-91
740i-95
m5 -90
hej, råkat låsa in nycklarna i bilen och inga reserv nycklar! hur göra nån som vet? är en 740 e38!
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Been there, done that!

Ligger nycklarna i kupéen eller i bakluckan?

Bärgningstjänst kan komma dit och slå in en kil mellan dörren och dörrkarmen och få in en lång ståltråd som man kan försöka fiska med ifall nycklarna är tillräckligt lättåtkomliga i kupéen.

Ligger nycklarna i skuffen så kanske den här länken kan hjälpa till:
Länk

Slutar det med att du ska krossa en ruta, så välj höger bakruta och inte någon av de där små trekantiga rutorna, de är dyra att köpa och montera nytt. En vanlig höger bakruta borde gå att få tag i på skroten. Och höger bak är ju för att du ska slippa sitta i glassplitter ifall du behöver köra iväg bilen efteråt.

Att försöka trycka på "lås-upp"knappen i centerkonsollen funkar inte eftersom det är dubbellås som ska vara hinder vid ett stöldförsök.

Mitt eget problem löstes genom att jag hittade nycklarna i skuffen på min andra bil till slut, så jag kunde öppna den låsta bilen utan åverkan, puh!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kan inte en låsmed dyrka upp låset?

169
krille1488
850i-91
740i-95
m5 -90
tack för svar!hade tänkt pröva pröva ståltråds varianten idag då sambons bil stog bakom bmwn så vi kom iväg med den istället,nycklarna sitter i tändlåset och vet inte varför den låst sig, kanske central låset fått sig nån knäpp under natten då det varit ner under -20? aldrig gjort så förr, plocka en ruta tror jag att jag skippar då det är dubbel glas rutor . har en donator bil hemma men tyvär har den vanliga rutor.
Har för mig att bmw assistance kan öppna alla bilar, det kost men man slipper besväret med att reparera den.
Sitter centrallåsknappen i mitten av bilen?
har du känt på alla dörrar även baklucka?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Hur fungerar det när man köper nya nycklar? På sikt kommer det ju vara bra att ha en extranyckel så om det går att köpa en till nyckel utan att ha med den gamla är det väl ett bra alternativ?
kr
169
krille1488
850i-91
740i-95
m5 -90
kan medela att jag fick upp bilen med en pianotråd som jag gjorde en öggla på och kilade emellan dörren , sen bände jag dörrkarmen så pass att jag fick ut nycklarna, var ett jäkla fiskande men gick! tackar alla för ideer!
oj vart inte dörren skev eller var det bra flex i den?
Gör som jag spring till närmaste nyckelmakare, då har du i alla fall en nyckel att öppna dörren med om det händer nåt du kan inte starta bilen men det går att styra så man kan bogsera etc.
Vart köpte du pianotråden?
kr
169
krille1488
850i-91
740i-95
m5 -90
dörr karmen blev yterst lite böjd men tror det lilla inte gjör nått annars kan man nog trycka lite tbx den, blev lite skrap på shadowlinen men det får man leva med. köpte pianotråden på en verktygs/lantbruk firma på orten som hade lördags öppet. jo får fixa en extra nyckel ifall bilen ska hålla å¨och låsa sig själv!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.