|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Som före detta bmw-ägare och nuvarande Skoda Superb-ägare så undrar jag bara varför det är så viktigt att alla tycker om Bmw? Om ViB är besvikna på 1-an så får de väl vara det. Allan kan ju inte tycka om Bmw? Och jag trivs bra i min Skoda Superb. Tycker inte den är "svintråkig" att köra heller. Men om någon vill tycka det så gör det inte mig nåt. | |
| kan det bero på att du har kommit till ett forum för BMW !? :) | |
| Jo, jag är medveten om det. Men att en tidning uttrycker en åsikt om att 1-serien inte är perfekt i alla bemäkelser behöver man väl inte ta så hårt på. Jag har läst ett flertal artiklar om 1-serien i ViB eftersom de har den som långtestbil och de hyllar körglädjen i bilen så nog skriver de positivt om den också. De viktigaste är väl att man själv trivs med sin bil och inte vad andra tycker om den. Jag själv trivs t.ex bättre med min superb än vad jag gjorde med min 1-serie. Men om andra tycker att Skoda Superb är en skitbil så får de göra det. | |
|
Håller med - alla bilar som BMW spottar ur fabrikerna är inte klanderfria, och en entusiast kan se både för- och nackdelar med en bil medan en fanatiker har svårt för kritik. ---- BMW CS #6212 |
|
Karl-Hilding |
Men visst är det mer än löjligt att benämna "Årets besvikelse" för att 1-serien har de innermåtten den har. Vad trodde dom? Att den skulle rymma ett fotbollslag eller? Hur besvikna är dom inte då på Miata, Lotus, Porsche osv... Patetiskt på min ära! |
| Miata, Porsche m.fl. är ju renodlade sportbilar vilket inte 1-an är. 1-serien är helt enkelt ganska dåligt utrymmesutnyttjad. Lider man inte av det så är det väl inget problem. Jag led av det och skaffade mig därför en större bil. | |
| Precis, lider man av utrymmesbrist så är det bara så att man har köpt fel bil och får skaffa en som är mer lämplig till dom behov man har istället. Ettan riktar sig knappast till dom som behöver en bil med gott om plats. | |
|
Större etta =trea (samma platform.... än så länge) |
|
|
Nya 1-serien är väl ingen liten bil sett till yttermåtten? För att ge lite perspektiv så är den bredare och högre än gamla 3-serien (e36) och bara 10cm kortare (442cm mot 432cm). Golf VI är 420cm, VII 425cm, Audi A3 424cm. Jämfört med alla dessa har 1-serien som jag uppfattar det sämre innerutrymmen. Behöver man en bil av lite "finare märke", med bra kvalitetskänsla, låg förbrukning och som ska kunna frakta folk och bagage som primära krav så kanske 1-serien inte är bästa (läs mest förnuftiga) valet. På grund av de något större måtten borde 1-serien också kunna erbjuda lite mer utrymme. Vi bilägare har ju snarare det perspektivet än vilken bil som ger mest körglädje per krona i nämnda kategori. 996turbo |
|
| Jag fick in en bal med toapapper i min det räcker för mig. Sen har jag ju inte så stora krav heller:) | |
| Bara jag får in träningsväskan i skuffen så är jag nöjd med utrymmena... | |
| Clubsport: Ser att du har beställt. Kul! Vad har du för spec? | |
|
Mixtus: Ja, nu är det inte så långt kvar tills jag får den heller! 5-dörrar manuell Estorilblå Drive Comfort Siktpaket Förvaringspaket Interiörlist Aluminium finslipad med accentlist Svart högglans Xenon Belysningspaket harman/kardon Bluetooth Professional Musikanslutning för smartphones Instrumentkluster utökat |
|
|
Låter som en bra kombination. Intressant att du lägger extra pengar på HK. Ska bli kul att höra vad du tycker om bilen så småningom. Som "dieselbruksbil" tycker jag att Golfen vinner klart mot 1:an (om det inte har framgått tidigare). Däremot så tycker jag inte att det finns någon klar konkurrent till M135. Det är helt enkelt en fantastisk bil. Bara att gratulera! |
|
| Behöver man bara få in träningväskan så är 1an ett helt okej val. Allt går ju, jag var på semester på Gotland en vecka med min etta när jag hade den och fick in all packning plus tre personer. För föraren är ettan helt okej, men om man har familj så måste man ju tänka lite på dem också och det var inte roligt för min fru att sitta bakom mig några längre sträckor. | |
|
Bmw newbie - Du får väl låta frugan köra då;) |
|
|
Mixtus: M135 blev det bästa alternativet till slut då jag vill fortsätta köra 6-cylindrigt. 328-motorn kändes aldrig klockren för mig. Golfen gör säkert sitt jobb utan problem, nästa bil blir nog en diesel för mig. Ska testa koncernbrodern Audi S3 och RS3. Kul att jämföra med närmsta konkurrenten. Synd att Möller i Västerås är dom största lallarna jag har stött på på servicesidan, så Audi kommer nog aldrig bli ett verkligt alternativ för mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.