AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
21.289

Nya ettan "Årets besvikelse"

Sida 1 av 4
Karl-Hilding
Allt enligt Vi Bilägare.
Och vad handlar alla deras negativa kommentarer om.
Jo i princip en och samma sak som de maler i det oändliga.
Den är liten inuti. Trång, knöligt att komma in i baksätet, trång för barnstolar osv.
Men va f-n!! Det är ju BMW.s minsta bil och de jämför med mellanklassare stora som små och tydligen så räcker det inte med att allt annat övertrumfar konkurrenterna.
Körglädje, åkkomfort, lägst buller, bra förarplats, härlig växellåda, hög kvalitetskänsla, bra framstolar osv, räckte bara till sista plats...
Varför inte jämföra samma andas barn.
Godnatt!!
Lite löjligt, det är ju inte direkt barnfamiljerna som är målgruppen för 1-serien.
Karl-Hilding
Och jag glömde ytterligare ett PLUS:
En stark härlig diesel!

Och en negativ kommentar till: (så klart om litenheten)
Det är som om inredningen attackerar de åkande...
Det kanske var tre pers i baksätet som vägde 90+.
Och den störste 196 cm, 98 kg satt fram. En av den lär ha de måtten.
Tja, vi bilagare har väl aldrig gjort sig kända för att ha koll på läget så man blir väl inte förvånad heller.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag skulle säga att de har väldigt bra koll på läget. Däremot blandar de inte in känslor överhuvudtaget vilket BMW till stora delar säljer på.

-------
//Lövet
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Är testet i senaste nummret?
Fick den igår men har inet hunnit öppna den ännu...

/Jonas
I någon annan tidning, minns inte om det var Teknikens Värld eller AMS så skrev man om 118d att den har bara övermän i sina storebröder 120d och/eller 125d... Vi bilägare gillar väl bara japanska, koreanska och tjeckiska bilar... Otroligt trist blaska enligt min uppfattning.

/Anders
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Om salig Christer Glemming levat hade han ju säkert jobbat på Vi Bilägare.

Vi vilägare är väl exakt motsats mot Automobil :)
jhellstrom; Öhh skämtar du? Christer Glenning jobbade på ViBilägare Länk

ViBilägare är idag väldigt förnuftiga fast läser man mellan raderna så föredrar även dem lyx men kan till exempel inte låta Audi A6 Allroad vinna ett test mot VW Passat Alltrack och Skoda Superb i och med att den kostar flera hundra tusen extra.

Många barnfamiljer har mindre bilar som VW Golf och Kia Ceed då kan det vara intressant att veta att en 1er inte fungerar så bra för dem.

Köper man en 1er är det bra om man gillar att köra bil annars finns det billigare alternativ som detta är deras slutsats är det inte så konstigt.

Stephan
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Bullshit, jag har ettserie, går alldeles utmärkt med tre glin i baksätet på en E81. Om man vill. Och inte åker mer än 20 mil. Och inte har för mycket bagage med sig. Och om de slutar växa vid 150cm. Men än så länge går det!
Faktum är ju tyvärr att 1-serien ÄR väldigt trång inuti jämfört med många konkurrenter i samma storlek som t.ex Hyundai i30 och VW golf. Det är väl bra att man får veta det. Har själv haft 1-serie och visst fungerar det för det mesta, men till slut så störde jag mig mer och mer på bristen på utrymme.
ha
395
haknil
330 Xi 02
hej
Tycker inte man kan jämföra 1-serien med Golf.Bmw-n är mindre.Åkte häromdan i en
Golf i baksätet.Fullt jämförbar med min E 46 touring.En gubbe som jag behöver inget
större än 1-serien,så om trisslotten "slår in" blir det en 5 dörrars M 135 Xi,så det så!
Håkan

Fast 1-serien är ju motsvarigheten till Audis A3 som ju i sin tur är en lite lyxigare Golf så jämförelsen där är kanske ändå inte helt fel :-)
Hmm, ja, när man köper bil är det väl det första man kollar in - passar storleken? Inte som om folk köper bil på nätet och behöver varnas? Om man kan såga en bil enbart på innermåtten, varför vinner inte VW Caddy Life Maxi varenda biltest? Den är superrymlig inuti och helt OK att åka i också...
...åt andra sidan, så uppskattar jag ViB mycket ändå för de ger ganska ofärgad och intressant praktisk information om bilar som man inte få reda på annars.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tycker att Golf överglänser 1-serien på alla punkter utom körglädje. Kommer att satsa på en Golf nästa år eftersom jag får så mycket mer för pengarna. En "fullutrustad" Golf är väsentligt billigare än en "fullutrustad" 1-serie.
Golf ? Framhjulsdrift ? vojne vojne ; ( Lika kul som popcornflan mellan tänderna ; )

M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
En fullutrustad golf kostar mer än en M135i ;-)
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
M34ever:

Provade med en Golf 2,0 TDI 150 DSG7 och kryssade i princip allt som gick att kryssa. Priset: drygt 366-tusen.

Provade därefter med en BMW 118d och kryssade hej vilt igen. Priset: drygt 458-tusen.

Skillnaden blir alltså drygt 90-tusen. I sammanhanget kan nämnas att jag till Golfen fick med ett par ganska trevliga tillval – fjärrstyrd parkeringsvärmare och adaptiv farthållare – som inte ens finns till BMW:n.

En tre-dörrars M135i startar på 365-tusen ...
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Nja kostar den inte bara "356" men då får du ju också en sexa med 320hk vad tror du en fullutrustad GTI kommer att kosta då? jag tycker också golfen är riktigt fin och hade hellre köbt den än en 118d absolut. Men en M135i står högt på min lista
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Vad Golfen kommer att kosta vet jag inte. Men en fullutrustad M135i landar på drygt 550-tusen. Dyrt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.