|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Nej, det brukar jag inte göra. Varje gång jag bytt bil har jag skaffat än som är lika bra eller bättre på alla punkter. Mer körglädje, bättre komfort, högre prestanda, lägre förbrukning, bättre på bana, högre kvalitetskänsla, snyggare interiör, osv. Då blir det inte så ofta jag saknar gamla bilar. | |
|
Varför sakna nåt som både är inkört och utkört det var ju nåt jag var inne på tidigare om kvaliteten blir bättre eller sämre ju nyare BMW man får jag tror att tyvärr att man får en bil som konstruktörerna har räknat på livslängden en bil får ju inte hålla för länge,så man kan ju nog dra slutsatsen att bilar idag är nog slit och släng,titta bara på om man råkar ut för en liten smäll man kan ju knappt se på bilen att den har varit med om det,men ändå skrotas bilen, för kunde man ju laga bilen men dagens konstruktioner så går det ju inte, eller vad tror ni. |
|
|
Att en modern bil skrotas i situationer som du beskriver har antagligen med att köparna idag ställer mycket större krav på krocksäkerhet. Ska man reparera med bibehållen krocksäkerhet blir det dyrt. Annars kan man ju köpa en bil som krockats i USA, gjort en vända i Baltikum och sedan säljs i Sverige. Det visar ju att det går visst att laga moderna bilar, men då kanske krocksäkerheten bara är marginellt bättre än hos en 20 år gammal bil. |
|
|
Så är det nog,men jag tror att konstruktionen är sådan att det helt enkelt inte går att reparera,utan man tappar en hel del av krocksäkerheten,så det var så jag menade med slit och släng.Vi får väl hoppas att vi får in allt för många fusklagade bilar,det är ju trist för dom som råkar köpa en sådan bil, inte helt enkelt att upptäcka det heller vad jag förstår. |
|
| En deformationszon är närmast per definition en engångskonstruktion. Hur skulle man, med rimlig tillverkningskonstnad, kunna använda samma deformationszon upprepade gånger? | |
| Även i Sverige lagas bilar som är rejält smällda . Reparationen får uppnå 80% av bilens värde hos dom flesta F-bolag . | |
| Nej, inte det minsta. | |
|
Självklart gör man det! Jag minns när jag köpte min första Bmw, en E34 518i med endast 9000 mil på mätaren i kalas skick. Ångrar fortfarande att den såldes, var absolut ingen jättre rolig bil på något sätt men känslan att köra den med nytaget körkort var magiskt. Jag tror som många andra att man saknar tiden i bilen då det begav sig mer än själva bilen. Min senaste 335:a kommer jag inte sakna för den kommer jag aldrig sälja;)! (har sagt något liknande förut:P) //Granathen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.