AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.214

Saknar ni era gamla BMW-Bilar?

Sida 2 av 3
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
I "mogen" ålder: Nej, jag saknar inte en såld bil enligt filosofin "ett fattat beslut gäller"!

För mig har ett beslut om att sälja en bil föregåtts av en rejäl fundering om jag verkligen vill sälja den, vad det skulle innebära att ha den kvar, vem jag skulle vilja sälja den till mm.
När det blir dags att sälja en bil är beslutet så förankrat att det inte är aktuellt att varken ändra sig eller sakna den.

Efter drygt 33 års ägande av en 3.0S -72 och 60.000 mil körande sålde jag den. Har inte ångrat mig en sekund trots alla minnen och känslor för den. Det var en bra bil som, är jag övertygad om, har fått en ny seriös ägare som kommer att fortsätta att sköta om den.

Per L

To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Minns min första BMW en E30 320 1987. Min första bil var en Ford Sierra, så när jag satte mig i 320in så vart det en kärlek direkt!
Den glömmer jag aldrig, den raka sexan som gick på tomgång..åhhh =D

Skulle nog inte uppskatta den på samma sätt idag efter att ha haft E34 både 520, 540, E38 750.

Saknar mest min E34 540 som var i så otroligt fint skick, och gick som ett skott!
Fick reda på häromdagen att den ska lackas om och sköts om fortfarande :)

Nej jag saknar inga av mina fd bilar. Inte för att de strulat utan för att det är roligt att leta fram något nytt. Trodde jag skulle ha X3an i minst 3-4år men det kliar redan så smått i bilbytartarmen :-)
Karl-Hilding
Den jag i så fall saknar är den jag inte köpte.
Året var 1991. Hade precis köpt en bättre beg 318i alltså 8-v med 113 hk.
Endast 3.000 mil. Körde förbi en bilhandlare i Malmö som hade en
318iS 16-vent -90 med 2,800 mil till salu.
Den hade styrservo och sportstolar.
Han kollade på min 2 år äldre röda 318i (trodde att det vara samma bilar) och gav mig ett förslag på 30.000 som mellanpris.
Mem men, av något kufiskt skäl mså bytade jag inte. Var nöjd med min vanliga 318 utan styrservo men skälet var nog att den var i helt nyskick och jag hade köpt den 14 dagar tidigare.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Karl-Hilding,

(ang min gamla M3:a)

men......skillnaden är iofs att Saab 9000T16 inte gör 0-100 på 5,6 sek? ;) Med det vill jag säga att prestandan hos M3:an står sig rätt bra fortfarande, och även om tex 335:an är lika snabb idag, är den inte nödvändigtvis lika underhållande att köra!
ma
266
mackan 323ti
E88 N55 DKG
323ti:n i mitt galleri borde jag aldrig sålt - köparen kraschade den ganska omgående och sedan hamnade den som plockobjekt på returbilen :-(

325i motorsport cabrioleten borde också fått vara kvar, den calypsoröda på denna sidan som första ägaren lade upp Länk den är så fin!

Å andra sidan har jag hittat en värdig efterträdare i en estorilblå 328iA cab individual :-)

Jag lät bli att köpa en Porsche 911 3,2 carrera cab 1988, 12000 mil i fint skick för 165k för 5-6 år sedan, det var korkat och ångras.....

Saknar den e12 525 jag hade i 9 månader i slutet på 90-talet. Bilen var allmänt lite sliten, bortfallen klarlack mm , men hade nån sorts mekanisk körkänsla som inte finns lika mycket på nyare bilar, sålde den för knappt nån ting men ångrar mig stort , då den rost som fanns syntes dvs inget under, hade vart värd o spara o göra i ordning. 528:an e39-98 saknar jag också mycket, gick så skönt och tyst, klippstadig väghållning men inte obekväm för det.
Köpte den -04 , fick sälja den -06 pga ekonomiska skäl....
Har nu en genompraktisk o snål men lite tråkig volvo v70 140 -00, inte alls samma körkänsla som i en bmw, skulle kanske kunna tänka mig byta den mot en välvårdad 520-528 e39 nån gång men vi får se

/Peder
La
26
Lasse_v8
545I Touring -04 svensksåld
Man 6-vxl
Japp saknar min e39 540 som fan
blev stulen och än så länge inte återfunnen.
Har bett f-bolaget att höra av sig om den skulle bli funnen för ev. återköp

Länk
NG
428
NGA
Z3 -00
X3 G01
Ford Mustang GT Cab
Var blir alla gamla bilar av,sålde en BMW 320 -01 som var i kanonskick
men när man sen kollar bilregistret ett par månader senare så är bilen avregistrerad,då tycker man verkligen att det är synd om den gått till skrot,
men förmodligen rullar den i något annat land,eller vad tror ni.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Saknar min 528 E12, fantastisk maskin, speciellt vid 4000 och uppåt...
FAF
Saknar min X5a 35d som såldes i höstas, kikar redan på en ny, kanske till sommaren..
Buspelle
Saknar min M5 E39. Underbar bil.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag saknar inga av mina gamla bilar eftersom de alla blivit sålda av en anledning.

-------
//Lövet
Löfgren: När du skriver så där får man ju intrycket att du sålt halvtaskiga bilar, eller bilar som inte varit "fit for fight". Klart man säljer "av en anledning", men man kan ju sakna de ändå, dvs om de var speciella, "toppskick" osv. Men säljer man lik är man bara glad att slippa se skiten igen...
Trodde jag skulle sakna 335:an men det gör jag inte alls. Kanske beror på att jag bytte mitt i vintern, det har ju inte gått att utnyttja potentialen i den bilen sen dubbdäcken åkte på.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Den jag saknar mest är min E39, 540 touring. Den var jävligt nice :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Dawwe: Då läser du in lite för mycket. När jag skriver "av en anledning" så kan det vara att det än för slö eller jag tycker den saknat viss utrustning. Jag kan gå igenom skälen på alla bilar jag ägt men det känns inte jätterelevant i den här tråden kanske.

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"den är" inte "det är"

-------
//Lövet
An
145
Anmg
118i M-sport F40
Volvo V60 T6TE
Saknar inte min gamla 330i sedan speciellt mycket. Väldigt snålutrustad och tråkig. 325d touringen ja köpte har massa mer utrustning ink mpaket. Och går dessutom riktigt gött.

Enda är väll just nu att man bytt från bensin till diesel samt nybilskännslan som gör att man lyssnar och känner efter så otroligt mycket. Vibrationer ljud knak, allt gör en orolig :)

To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Jag saknar min 323-84. Ägde den mellan 97-99. Fast mest saknar jag dåvarande mailinglistan här på BMWpower som det hette då. Då var vi inte så många och det blev lite mera personligt. Idag är det så många på forumet och då blir ofta sandlådan för trång :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.