|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena, tanke som slog mig. Körde ju tidigare en E46 328ia -99 som var min första "riktiga" bil. Sålde den i somras och kör nu en E60 530ia -04. Allt eftersom tiden går saknar jag min gamla e46a mer och mer, varför är det så? Den började ju rosta och krånga lite hitt som hatt i slutet, så man borde bara varit glad man blev av med den.. Slår jag på regnummret är den avregistrerad.. :( Låter som terapisnack det här men undrar om ni kan komma att sakna en bil ni sålt och som ni hållt kär. :) | |
| Jag kan ibland sakna min första bil, en 323i E36 -96. Jag tror att det till stor del beror på att man hade mycket roligare med sin bil på den tiden när man var 18 år, singel och nytaget körkort än vad man har idag. Då var man ute och åkte med polarna varje fredags- och lördagskväll bara för nöjes skull, det händer ju inte riktigt idag även fast man har en betydligt vassare bil... | |
|
Ja, det är klart jag saknar min första bil. Fler än den första med för den delen. De jag saknar mest är min första 525 -76:a E12, och min E34 540. Den BMW-förare som INTE ibland saknar sina tidigare bilar är ingen sann BMW-förare. Välkommen till vuxenvärlden. Vuxna män saknar sina bilar ibland! |
|
|
Jag kan sakna min gamla e46 325i emellanåt. Fast saknar nog mest bensinsexan. Den bilen jag saknar mest av alla jag har ägt är, udda nog, en Fiat Stilo 3d 1.8 16v, det var en hysteriskt rolig bil. Dåligt ihopskruvad, bedrövlig komfort, törstig, udda fel på elektroniken, gillade inte vintrar, sjönk som en sten i värde men den var underbar att köra, av någon oidentifierbar anledning. Den hade personlighet. |
|
Karl-Hilding |
Att jämföra: Du kanske saknar din första riktiga förälskelse? Ok, du råkar stöta på henne/honom på gatan en dag. Kan det verkligen vara du? Men herregud vad gammal o tjock du ser ut? Nu saknar du inte henne/honom mer utan gläds desto mer åt det du har. Provkör du din gamla E30/E34 så är det inte som för 20 år sedan. Men det är inte rättvist åt bilen för den är 20 år äldre och "tröttare" Och du är bortskämd med en nästan ny BMW. |
|
Skumt de där, ju fler fel på bilen, ju större personlighet, ju värre att skiljas. Man resonerar då att det är skönt att bli av med skroten men efteråt är man som en liten treåring. ;) |
|
|
Karl-Hilding har rätt tycker jag. Varför är allt som man inte har de man vill ha när de man har egentligen är bättre. :) |
|
|
Eftersom det skall handla om BMW bilar så avhåller jag mej från dom övriga genom åren saknade Mustangerna, -59 Chevorna mfl. Saknar min 540 ofta, men det är roligt att se att nya husse tar hand om den på ett bra sätt, den är alltid ren o blank. Min första BMW E34 med den härliga Brillaintröda lacken verkar ha fått ett annat öde, den har stått beslagtagen hos farbror blå i Uppsala ett längre tag...;( |
|
|
Egentligen så är de kanske inte bara BMW som man har lite känslor för. Känner min första egna bil, gammal volvo 740. Man har ju minnen med bilen som inget kan ersätta.. Hatade bilen då, nu skrattar man bara år det och tänker på att man nog hade det rätt bra. |
|
|
Jag saknar min M3 cab (-97:a) varje sommar iaf! Och visst skulle den kännas hopplöst omodern map design idag - speciellt inredningen då - men....jag tror fortfarande det är en underbar best att köra ;) |
|
|
Ja, jag saknar några av dom. Man glömmer aldrig sin första som det heter... Men speciellt min E30 325i -87 på den tiden 89-90 var ju 170 hk ovanligt och riktigt potent.. Den blev stulen innan vi var färdiga med varandra! |
|
Karl-Hilding |
Sani: Så trodde jag också om en Saab 9000T16. Men ojojoj vad man bedrog sig. Men som jag skrev så är det inte rättvist. När jag sålde min Saab var den välvårdad med 14.000 mil. Den jag körde var en nyare -95 med 19.000 mil på mätaren så jag blev en illusion fattigare. Men inte rättvist ändå för det går ju inte att jämföra med den gamla kära ägodelen med en helt annan bil ändå av samma märke som kanske är ett skitexemplar. Fö så provade jag då också en ny 9-5 Aero. Detta var år 2004. Men herregud så intetsägande. Allt tryck i motorn (240 hk) var maskerat. Man trodde nästan att det satt en trött sugsexa under huven, Men så var det ju en Opel förklädd till Saab, |
|
Saknar förstås min första M3 E30... och min preppade 323i E30 utan styrservo, underbart! Och M535i E28an... den styrde man med gaspedalen. 323ti Compacten också... min sista riktiga busbil, otroligt bra gasrespons! Som tur är har jag ju skaffat 130i på "gamla" dar :) |
|
| Jodå, saknar de flesta, speciellt M3GT efter 10år med den. 130'n saknas den med såklart men den är ju numer i goda händer.... 325ti med m-sport hade jag ju i 5år och saknade samma dag som den såldes, då försvann min sista raka BMW 6a. Nu med diesel4cyl är det ngt annat, tyvärr. Tur jag har ett substitut men jag kollar titt som tätt efter en 130/330 igen, trevlig bil! | |
|
Självklart finns det bilar man saknar/ångrar att man sålt. Särskilt min Alpina B7 Turbo och min Z3m, å andra sidan kan man ju inte ha hur mycket gamla bilar som helst heller. Minns de brutala bakvagnskasten man fick med E12:an när turbon kickade in... =) Mvh Henrik |
|
| Jag saknar min gamla 540, jag saknar inte allt med den. Men en bil man plöjt ner enorma insatser i glömmer man inte bara på en dag. Det är väl framför allt utseendet och karaktären jag saknar, 745an är såå tråkig. | |
|
Saknar...nje, men det ploppar upp en del minnen från förr :) Ok, min fd M535.a har ju hitintills varit den klart roligaste vagn jag ägt, men den började rosta ganska så rejält så den har det nog bättre hos nuvarande ägare(om den finns kvar nu öht). Har iofs fluktat lite efter en M535 igen , men fina exemplar(dvs de som nu finns kvar och hålles efter på ett bra sätt) kostar ju en bra slant och då är det väl antagligen bättre att gå vidare och köpa en M5 E39:a för samma pengar om man ska ha lite roligt igen ;) Mvh Janne. |
|
| Varför sälja? Man kan ju faktiskt samla på bilar med, så verkar det vara i mitt fall när det gäller BMW M iaf *haha* | |
| Saknar inte min första E30 alls i och med Alpinan :o) | |
|
Kan faktiskt tillochmed sakna min e36 316 ibland, fast den var så slö så var den ändå en fröjd att åka i på nåt vis. Nu lever den vidare hos svärmor och förfaller. Saknar även e12 528an, då den hade sån otrolig gammal charm och karaktär. Tyvärr har inte nyare bilar samma karaktär som äldre modeller. Föddes nog i fel år årtionde :( |
|
|
Min E9:a..... :( ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.