|
|
|
|---|---|
|
hej! Märkte igår att jag och flera grannar haft inbrott i våra källarförråd. I räden så tog dem med sig mina BMW Performance 313? fälgar, 19" utan däck. Som jag har köpt på blocket för lite mer än två månader sedan. Håll gärna utkik efter 313 fälgar till slau , får se hur det går med försäkringen, köpte dem beggade jag med , så jag har inget kvitto eller bild på dem.. har någon kontant överförning på 2000kr , resten betalade jag kontant, hur jag nu ska bevisa det :(!!!!! Mvh Elvis Arslanovic | |
|
Kontakta säljaren och kolla om det finns bilder kvar på fälgarna (h*n kanske har någon bild när de sitter på bilen eller vilket som). Jag tar alltid kort på nya bilar och bildelar för att åtminstone kunna bevisa skicket. Du ska av ditt försäkringsbolag få ersättning motsvarande marknadsvärdet, vilket i teorin betyder att om de bedöms vara "värda" 8000 kr (bra med bilder) så spelar det ingen roll om du köpte dom för 100 spänn av din snälla pappa eller för 100.000:- på fyllan. Du ska få 8000:- minus ev. avräkning för ålder och annat... Lycka till! |
|
| vafan, hemförsäkringen säger att dem ersätter bildelar som inte är monterade upp till 2000kr max, måste ta det med bil försäkringen??? | |
| Vart hände detta? | |
| i kristianstad :( bor i lägenhet | |
| En arbetskollega fick sina fälgar stulna i garaget medans ha låg å sov en lördagnatt, detta hände i huddinge. | |
|
Förvara aldrig fälgar i källarförråd, Hade också inbrott i vår för något år sedan men dom tog inte fälgarna ,hade då från min E39 m-sport 17tum dom kanske inte var värda att sno:) Så nu är mina 19 tum 128 förvarade någon annanstans, |
|
| Där jag förvarar måste de ta sig förbi 3 st dörrar, den sista med skärbrännare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.