|
|
|
|---|---|
| Baklampan som sitter i luckan är trasig. Enligt instruktionsbok ska detta bytet utföras av BMW.. vilket låter helt vansinnigt. Måste man demontera hela plastkonsollen runt själva luckan för att komma åt själva lampan? | |
|
Länk ------- Min bil suger inte... |
|
|
Du behöver bara öppna verktygs luckan,så kommer du lamp muttrana. Du får vika undan skumgummit lite bara,så ser du det. Lycka till nu. Ps du behöver inte lämna in den till bmw för det. |
|
|
Tjusig guide Simon! Eftersom det inte är någon panik väntar jag ett par dygn så vi har någon plusgrad igen, annars lär plastclipset säkert spricka i kylan när jag demonterar. Visst, det är ju lite meck men att man blir anvisad att åka till verkstaden.. det tar ju längre tid än att fixa själv.. |
|
|
Kan någon svara på vad det är för lampa som sitter där innan jag river? Den jag syftar på är vanliga varselljuset som alltid är igång. Tack Osakr |
|
|
Jag har P21W, 21 watt men jag har ju facelift så förmodligen inte samma lampa. Kan kolla på mina gamla blackline baklysen om ett par timmar. Det är väldigt enkelt att byta lampan iaf. |
|
| 12V P21W då kollade jag den lampan i mitten | |
| OK, lampan är bytad och det lyser fint. Men tyvärr gör varningslampan det också vid uppstart. Detta är väl ett fel som nollas när lampan bytas? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.