|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis försökt uppgradera min nav till en senare version (16->23). Hade instruktioner men det gick inte direkt som jag hade tänkt. Slog på tändningen och körde sen in skivan med mjukvara. Det stod något snabbt, sen startade nav:en om. Sen höll skivan på och laddade ett tag och sen matade skivan ut och sen in direkt. Detta hände ett par gånger innan jag prövade att stoppa in kart-cd igen. Då startade den upp igen med ett annat UI. Ser dock inte ut som om den tidigare, men undrar om den inte har uppdaterat, eller kommit i ett felsäkert läge? Kan inte se själva versionnumret som man kunde se tidigare Hursomhelst, nu fungerar inte nav längre och jag kan inte få ut kart-cdn. Tips på detta? Se bilden : Länk jämfört med ex denna: Länk | |
|
Något liknande händer på min MK2 när man kopplar ur cd-läsaren i kofferten. Då får den ett enklare utseende i menyerna. Vet inte om "navi-datorn" sitter i cd-läsaren? Eller om den bara är en "dum" skivläsare. |
|
|
Jo, tror den sitter där i. Så antagligen har något gått fel vid uppdateringen. Nu måste jag se till att få ut CDn, eller hitta en billig DVD till nav-enheten (bra tillfälle att uppgradera :)) |
|
|
Håller med där.. satsa på en MK4 DVD istället..där kn man modda nv os o få svenska menyer+tal,nattläge,custom logga m.m Varför skulle du uppdatera MK3an?möjligtvis för det nya gränssnittet då,för grafiken blir inte bättre med sista versionen 3-1/63...i klass med 80-talets Atari:) Lite bilder på vad jag gjort med MK4an en bra beg MK4 ska du kunn få för ca 2500kr |
|
|
glömde nämna att du har default läget på navin. asså ingen gps i menyn.. förmodar filen du brände,var i Mode2!! MK3 läser enbart Mode2 format |
|
|
Hej, Är det så enkelt som att bara byta själva skivläsaren för att uppgradera från MK3 till MK4? Min läsare har nämligen lagt av och jag funderar på att uppgradera till 4 istället för 3. Mvh Oscar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.