AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.714

Hur förebygga snö/is bildningar i hjulsen

Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Kan inte sluta störa mig på all snö som hamnar i hjulhusen på bilen som sedan bildas till is.
Finns det ingen lösning för det typ nån form av mirakel medel eller nåt?

Hann inte ta bort snön på frugans bil vilket blev is vilket inte är lätt att ta bort och det äter ju upp nya vinterdäcken sakta men säkert.

Tacksam för tips.
mvh
Farthinder är ett enkelt sätt att skaka bort isen från hjulhusen. Finns en anledning att det ligger en massa klumpar vid farthinder :-)
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Tjänstebilen (Saab) samlar på sig en massa snö i hjulhusen, vilket gör att innerskärmarna i plast spricker sönder i småbiter. Dottern verifierade att nyare passater har samma problem. Hjulhusplast är stående beställning på VAG-verkstaden. Stänkskydd kan förvärra problemet.

-M
257
-Martin-
2010 X5 35d M-sport
Är det därför hjlhusen bak på X5 (E70) är gjorda av något slags genomsläppligt fibermaterial tro (?)

OT: Kan tyvärr inte hjälpa till med "grundproblemet" i tråden. Det ända jag kan komma med är att jag skrapar loss snön som fastnat i hjulhusen och på stänklapparna (ute på gatan) innan jag kör in i garaget för att slippa få in skiten.
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Prova det här Länk , eventuellt lösa upp i vatten och spraya på med sprayflaska.

628csi
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.