|
|
|
|---|---|
|
Har problem med en BMW 320 bensin -07, som inte vill starta efter batteribyte. Trodde först att det var en ispropp i bensinen, men efter ”uppvärmning” så är problemet kvar. Den verkar ha bensin fram till insprutnings munstyckena (eller i dess närhet), det sitter ju någon ventil där liknande en däcksventil. När man trycker på den så kommer det bensin ur den. Men till tändstiften kommer det ingen bensin alls för de är torra, provar man med startgas så tänder motorn så det är ju ström på stiften. Sedan då jag kollar säkringarna så är de ok. Men en hel del av dem är det ingen ström till då tändningen är påslagen, är det fel tro? Sitter det några mera säkringar någonstans än i handskfacket, och den som sitter i vita plastburken i motorutrymmet. Tacksam för tips och hjälp | |
|
Mycket märkligt! Är du helt säker på att du fick dit alla kablarna som de satt innan? Och att ingenting gick sönder? Jag har bytt batteri flera ggr på olika e9x, och aldrig haft några som helst problem.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Har nu fått tips från en Bmw verkstad, om ett inte helt ovanligt fel och enligt dem en liten svaghet på dessa modeller. Det ska vara dålig kontakt på en pluskabel, från batteriet fram till säkrings boxen. Batteriet har ju varit dåligt, så den har startats med starthjälp några gånger. Den har då alltid startat direkt, men när nu den bistra kylan kom så ville den inte starta alls. Enligt verkstaden så har antagligen kontaktproblemen, också förvärrats av kylan. Så själva batteribytet har nog inte med saken att göra. Inväntar hjälp av en bilmekare nu under helgen, och hoppet lever kvar :-) |
|
| Någon som vet hur felkod 2F44 avhjälpes.........??? | |
|
Får tacka för hjälpen och ett bra forum. Nu äntligen, rullar bilen igen. |
|
|
Vad var felet då? Dålig kontakt på pluskabeln som du nämnde som eventuell orsak? Kan vara bra att veta om man råkar ut för liknande fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.