|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
E46 320d är inte snål. 9-3 är mkt mer körglad än 9-5, men betydligt mindre än 9-5 ffa baksäte och bagageutrymme (mer det förstnämnda faktiskt). Beträffande kvalité så är den möjligtvis marginellt sämre än 2002-2003 9-5. Men en så gammal bil köper du ändå inte och då är kvalitén kanske t.o.m. högre i en 2008 9-3 än dito 9-5. Köp ingen E39 med >30' mil. Dubbla priset men fina (ser dock ut som att de två nedersta har 9-5 hjul (fel ET)): Länk Länk Länk |
|
| Oj nu har jag missat nått här, att 320d e46 inte skulle vara snål? | |
|
Hallå igen! Kikade lite snabbt på en Saab men efter lite sittandes i bilen och ett hjärta som klappar för tyskt så blev det inget med den saken. Dock väldigt mycket "ny" bil för pengarna onekligen! Provade även min systers E46 Touring men den går bort alla gånger pga storleken tyvärr! Så hör och häpna men det blev en E39 iaf... Trotts skatten så är jag något GRYMT nöjd! Blev ej den bilen som jag länkade men en 2003a med mindre mil och mera utr. Åkt snart 100mil i den och det är bland det snålaste jag kört efter min mors Passat CC 2,0tdi Vet inte om det kan sitta någon slags eco optimering i den eller om dom går så jäkla snålt!? Färddatorn visar 0,54 under en 10mil lång sträcka i konstant 130km/h Blandad körning under denna tanken (som inte är slut än!) är 0,65! Ska bli intressant att mäta förbrukningen under en längre sträcka upp till Åre och tillbaka och se om datorn verkligen stämmer! Interiören i bättre skick än mina 2 tidigare M5or jag ägt trotts "entusiastägande" och ett pris med nybetalad skatt på 35,000;- så kan jag inte vara annat än nöjd även om det är dags att byta motorkuddar och skicka på nya belägg fram! =) |
|
| Grattis och lycka till med nyförvärvet förstår att ekonomin inte låg överst på dagordningen då utan att du valde körglädje | |
|
Det verkar som färddatorn inte är jättepålitlig enligt gamla 530d forumtrådar. Sen räknas inte Webasto förbrukningen in där heller tror jag. Blev det manuell eller auto? |
|
|
Hallå! Det blev en automat tyvärr. Väldigt skönt med Automat men är det i alla bilar så skulle varit kul med lite omväxling.. Precis som ni säger drar den ju mera än vad datorn säger.. Har inte mätt upp exakt ännu men det skiljer nog runt 2dl minst.. |
|
| S4'n är iofs inte automat men den går inget på gatan heller =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.