|
|
|
|---|---|
|
Min X5:a har trasslat mycket med låsen, tre clås-mekanismer har jag tvingats byta på två år, och både yttre och inre dörrhandtaget på passagerardörren. Det enda jag inte behövt byta är förardörren, hittills. Dvs, fram till i går, för dörren hade frusit fast lite. Och när jag lirkade lite för att försöka få loss dörren, så POFF - fick jag hela dörrhandtaget i handen! Ynkligt att bilens dörrhandtag inte håller! Grejen är att jag är INTE våldsam, tvärtom - men den här bilen kan man knappt titta på, så går den sönder! Den är INTE anpassad efter nordiska vintrar. Den tappade även initieringen av fjärrnyckeln förra veckan - härligt med en "premiumbil" som man inte kan lite på på vintern, inget c-lås och inget dörrhandtag på förardörren? :) Jag lärde mig något nytt som kan vara värt att dela med sig av: den här gången var det inte lätt att initiera om nyckeln: jag fick snabbt vrida till första tändningsläget 5 gånger, sedan hålla inne öppna-knappen och trycka "lås" tre gånger. Det vanliga, att börja med att vrida till andra tändningsläget och hålla det i 4-5 sekunder - fungerade inte. Handtagets "klack" i bakre änden släppte, och metallen i dörrhandtagets inre del har gått rakt av - så jag måste byta både inre och yttre dörrhandtag. Billigt och bra, och otroligt ovälkommet nu på vintern - att inte ens kunna komma in i bilen - inte särskilt imponerad av kvaliteten !! Har ni någonsin hört talas om en bil med så mycket problem med dörrhandtag och lås? | |
|
Har också problem med handtagen min min X5:a! Går ej nu att öppna passagerardörren utifrån, samt att jag fick byta innerdelen till handtagen på förardörren förra vintern! Känns inge vidare att det ska jävlas så mycket bara för att det är kallt ute! /Robban oo=00=oo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.