|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte byta ut mina orginalhögtalare i min M3 -93. Behöver förslag på 3-vägs system till bra priser som passar i orginalhålen utan allt för stor modifiering. Söker även bra hemsidor där de säljer 3-vägssystem. BRL har ju inte ett enda och inte mds heller.... /Per | |
|
Hej, Vilken typ av musik lyssnar du på? Rock, Pop, elektroniskmusik? Kommer det att vara en ekstra förstärkare på dessa? Mvh Hosse |
|
|
Det kommer att vara ett slutsteg med i bilden ja. Det ska inte vara för dyra grejer. Musik, vi kan väll säga pop/rock då... /Per |
|
|
OK Jag personligen skulle rekomendera MB Quart system fram i bilen. Ska passa väldigt bra i din bil direkt. Du måste hitta på ett eget fäste för diskanten, men annars passar allt som handsken. Vill du ha lite hårdare, vassare system så kan du ju alltid välja amerikanskt. Tex en mellanserie av MTX? Finns ju alla typer av högtalare och prisklasser där ute, så du får nästan lyssna dig fram. Jag har haft ett MBQuart system i likadan bil som din, och det spelade så att man kunde gråta:-) Ska du inte ha förstärkare så har ju alltid Alpine relativt billiga högtalare som är lättdrivna. Lycka till med bygget! Mvh Hosse |
|
|
Hosso! Är det någon speciell serie av Alpines högtalare som du kan rekommendera (alt akta sig för)? Såg nämligen några modeller på rea på ett ställe (kommer dock inte ihåg modellnumret just nu...) Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
///M... DLS har kitt som passar rakt i hålen till bas och mellanregister. Har du stora ljudpaketet så kanske även diskanten passar rakt i oxå. T.ex så har de U36 kit, montera sådana mellanreg. i polarens bil och gjorde bara ett hål per sida som inte komme synas om man byter tillbaxs till orginal. Sedan vet jag av egen erfarenhet att dessa högtalare låter väldigt bra. Hoppas det löser sig för dig/Berbel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.