|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att köpa en 330 -01 som jag var och kikade på häromsistens. Det fanns några problem som jag gärna skulle få lite synpunkter på, Det första jag upptäckte var att vattenpumpaxeln glappade en del, tydligt märkbart när man ryckte i remhjulet, det har jag förstått är något som lär åtgärdas ganska omgående? Kan man gissningsvis tro att den glappande vattenpumpen skapade missljudet som fanns i motorn? osäker på var det kom ifrån. Vad skulle ni säga är vanligaste orsaken till missljud i motorrummet? Ventillyftare? Bilen lät illa från hjulupphängning både fram och bak när man körde på ojämn väg, känns som någon topplagring eller bussning som är sopslut. Sen har vi det som oroar mig mest, en gul motorlampa. Bilen hade inte varit igång på någon vecka innan jag kom och kollade, och batteriet var helt tomt så det blev startkablar, och när vi fick igång bilen lös motorlampan. Säljaren påstod att den inte hade lyst tidigare, och jag tror på honom. Så min fråga ang. det är om ni kan gissa något motorfel som kan ha orsakats av en tids kyla eller den totala batteriurladdningen? mvh | |
| Vad är det för säljare som inte kollar så att bilen startar innan man kommer o kollar !! | |
| Ja är egentligen glad att han inte gjorde det, så jag kunde lyssna i motorrummet när den var ordentligt nerkyld. Annars hade jag kanske inte hört missljuden. | |
|
Måste dit med en felkodsläsare för att de vad som är anledningen till att den lyser. Kan vara allt ifrån ett litet skitfel till något allvarligt. Gick motorn okej förutom vattenpumpen då? |
|
| Ja den gick bra trots lampan. Ägaren skulle läsa av felkoden till helgen, får hoppas det blir av. | |
| Jag hade letat vidare, om den inte är riktigt billig! | |
| +1 kan man inte förmå sig att kolla så att bilen startar innan en spekulant dyker upp så undrar jag hur noga man varit med resten | |
| Den är billig. Han har fått den som inbyte och vill bara bli av med den. orkar väl inte lägga energi på det... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.