AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
985

Bilen kränger i högre farter...

La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Jag har en M3 -94 och i högre farter blir den jäkligt slingrig och kränger mycket....men när man väl ligger i en kurva så ligger den som den ska och känns precis som den ska men när man sen rätar upp så blir den ostabil igen tills man ligger i nästa kurva...vad kan det vara ??? Kan det vara bakvagns bussningarna och i så fall vilka av dom brukar gå först ???

-----------------------------
"Second place is the first loser"

/// Mvh Laurin
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
jag har samma problem, och på bmw sa de att det var bärarmsbussningarna som var kassa, det kosta ca 1300:- att fixa hos bmw..

Den som har flest saker när han dör vinner...
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Ok då ska jag prova att byta dom...man har ju hört att bakvagnsbussningarna brukar gå på e36erna speciellt M3 erna...

/// Mvh Laurin
tjena.
jo de e nog främre bakvagnsbussningarna som är slut..
köpte två nya till min och dom gick på 100 eller om de va 200 kr på bmw.
men de e ju utan arbete då såklart!

larsson -m3 93-
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Heter dom "främre bakvagnsbussningar" eller ? Är de krängiga att byta ??

/// Mvh Laurin
Hade samma problem på min strax över 200 började bilen kännas lite slirig och ormig, köpte nya fjäddrar (från 95:ans modell) vilka tydligen är lite hårdare (antar att mina var slut oxo) sedan dess beter sig bilen som den ska.

cruZZe
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Altså det pris jag skrev uppe på mitt förra inlägg är i Halmstad med arbete och material.

Den som har flest saker när han dör vinner...
laurin:
ja de heter främre bärarmsbussningar(skrev fel i förra inlägget såg ja nu) dock så stod de inte exakt de i bmws databas.. men dom vet vilka bussningar de är om du frågar.. de brukar gå åt tydligen!
en kompis till mig hade bytt dom på en annan bmw och han sa att de tog ca 30 minuter.. tänkte att han skulle hjälpa mig att byta mina oxå.

gudis: förstod de.. därför ja skrev att de va utan montering i mitt inlägg!

larsson -m3 93-
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Ok får prova byta de med...det är ju inte lätt att se vilken bussning det är som e slut... =( så man får byta nårra i taget och se om det hjälper nått... =)

/// Mvh Laurin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.