|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen köpt en 530 med en gammal Bavaria-bandare monterad. Tänkte ploppa i min Pioneer-CD som jag har liggande och eventuellt koppla in ett slutsteg och byta ut högtalarna runt om (i instrumentpanelen, kickboxarna och hatthyllan). Är det något särskilt att tänka på som kan gå snett? Har tittat bakom vänster klädsel i bagaget, men kan inte hitta något steg eller delningsfilter placerat där... Var ska man mer leta efter sådana prylar? Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 | |
|
Hei Tror inte det sitter nån förstärkare på den Bavarian (häng mig inte om jag har fel:-)) Det sitter nog spolar och bio dioder på baksidan av högtalarna som delningsfilter. Det enda som brukar gå fel, är på "kick-panelerna" nede på golvet. Ta bort skruvarna och huvöppnaren. Dra sedan hela plastlådan rakt bakåt i bilen. INTE rakt ut. Då ryker klipsen och då blir det alldrig riktigt bra igen. Kom ihåg att lätta på dörrlisten också. Lycka till! Mvh Hosse |
|
|
va sjutton är en bio-diod? Och vad har den att göra i ett delningsfilter? mvh Micke |
|
|
Uups. Biopolär kondensator menar jag. Alltså, en liten komponent som tar bort dom lägsta tonerna på en högtalare om man önskar. Tror det sitter på dom flesta orginal 3 vägssystemen i orginalstereon. Mvh Hosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.