|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har en E46 320D från 2004 som tycker de är välldigt jobbigt med kallstarter.Kan försöka skriva en liten historia om problemet: Min syster köpte bilen för ca 2år sen.redan första vintern hon hade den så vägra den starta när de var -10 eller mer.då åkte den in till en bmw verkstad och dom bytte hela glödningen med nya glödstift,relän och rubbet.(då var den på verkstad ganska länge så de han bli lite varmare igen så efter de starta den fint).förra vintern sluta den också starta.ännu en gång in till bmw verkstad,då bytte dom ena bränslepumpen samt bränslefilter.sen funkade den igen.jag köpte bilen i augusti och allt har funkat bra.tills nu när de börjar bli lite kallare.senast jag starta den så veva den välldigt segt också hoppa den igång efter ett par varv och stannade efter nån sekund igen,glödde igen och provade veva.då startade den.och då var de endast ca -6-7 grader ute.Kan även medela att bilen är tyskimport och alla ägare som har haft den här på Åland (3st med mig) har aldrig fått den att starta som folk på vintern.motorvärmare har de ej varit på den så jag köpte ett DEFA kitt i höstas.(hade ej motorvärmaren i när den var segstartad) De jag har reagerat på är att glödningslampan lyser exakt lika länge som när de var +20 ute i somras.den borde väll glöda längre när de börjar bli kallt ute? Så min fråga är vad kan problemet vara? en bil från 2004 borde väll klara av att starta när de är -10 ute.. Mina personliga funderingar är om de skiljer nånting med programvaran och inställningen av glödningen på tyska bmw och tex svensksålda.eller om de är nån tempgivare till motorstyrningen som ger fel värden till boxen och därför glöder inte stiften tillräckligt länge? kan även informera om att batteriet i bilen är nästans nytt. Alla tips och funderingar är välkommna.just nu känns de lite jobbigt att inte kunna lita på att bilen startar... Mvh:Jonte | |
| Har oxå en 320d tysk som glödningslampan lyser lika länge vid -20 som +20.. Dock så startar min även i -20.. Därefter börjar det bli jobbigt :-) | |
|
Okej,då kan jag inte riktigt räkna med att de är nått problem med de heller då om den lyser lika länge för dig på sommaren som på vintern.några andra tips och ideer? :) Mvh |
|
|
min 320d från 05 är en tysk import. jävligt segstartad den med då det brukar bli närmare -10 o neråt. fick starthjälp många ggr förra vintern. så nu ska jag installera en motorvärmare tänkte jag. har du löst ditt startproblem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.