AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.306

Massa roliga felkoder och pendlande tomgång.

jo
56
jolle55
328 touring 1996
Mustang 1965
Har en 520 -00 med m52tu motorn.Har felsökt den ett tag nu och vill dela med mej av vad som kan orsaka massa felkoder och orolig tomgång.
Hade följande som kom upp:
P0173
P0303
P0306
P0170
P0304
P1523
Även några andra som jag hunnit radera.
Renoverade vanosen och bytte kamaxelgivaren på avgassidan,vart bättre men fortfarande felkoder.
Bör nämnas att mitt bromsservo har badat i vatten så nu när vintern kom så har pedalen frusit några gånger.Rengjort vevhusventen som var blockerad nere vid oljestickan.Slog mej sen att om det var vatten i bromsservot så tar ju motorn i sig det,och även att membranet i servot kan ta tjyvluft.Varje gång jag bromsade hårt så ändrades tomgången och kunde höra ett litet väsandes vid bromspedalen oxå la den en felkod ett tag efteråt.Provade att plugga bromsservoslangen och den började genast att gå mycket jämnare och lämnade inga felkoder.Alltså så måste bromsservot dra tjyvluft.Beställt ett nytt så får vi se hur den går sen,men allt tyder på bromsservot.Bara ett tips ifall ni andra har liknande bekymmer.

JOLLE
Det är många radera dem och se vilka som återkommer med en gång.
Du har ju nån slang från bromsservot har du kollat den?
jo
56
jolle55
328 touring 1996
Mustang 1965
Det var bromsservot,är bytt nu.
problemet är löst inge felkoder längre?
jo
56
jolle55
328 touring 1996
Mustang 1965
P1523, den har jag haft tillofrån.Renoverat vanosen och beställde en ny pirat kamaxelgivare som jag har kört med.
Har satt in den gamla orginalgivaren igen igår kväll,så vi får se om koden kommer tillbaka.
Om den gör det så borde nån av vanos solenioderna vara trasiga.
jo
56
jolle55
328 touring 1996
Mustang 1965
Har kört till stan en sväng nu och på dit vägen fick jag 1523 men inte på hemvägen.
Kan det ha med oljan att göra,kanske vanosen inte tål 10w40 som jag kör med.
Nä den ska klara av den olja utan problem.
jo
56
jolle55
328 touring 1996
Mustang 1965
Vad skall man göra?
jo
56
jolle55
328 touring 1996
Mustang 1965
Hur mäter jag enklast bränsletrycket?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.